>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Medya ve Spor GZT317 Seçmeli Lisans 3 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Gürsoy DEĞİRMENCİOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Televizyon haberi üretiminde çalışanların rollerini betimler.
2) Televizyon haberi üretiminde temel yaklaşım biçimlerini kullanır.
3) Televizyon haberleri tasarlar.
4) Tasarımlarını uygulamalarına aktarmada farklı televizyon haberi üretim yöntemlerini kullanır.
5) Televizyon haberinin tasarımında başlangıç düzeyinde geliştirilen yaratıcı ve özgün fikirlerini savunur.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Yüksek   Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek
2 Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Orta
3 Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta
4 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Düşük Orta Orta Düşük Yüksek Yüksek Orta Düşük Yüksek Orta Yüksek Düşük
5 Yüksek Yüksek Düşük Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Düşük Orta Orta Düşük Orta Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok.

Dersin İçeriği

bu ders ile öğrenci; Televizyon haberi- Üretim ilişkisini kavrar ve kurgular. Televizyon haberi üretiminde çalışanların rollerini betimler. Televizyon haberi üretiminde temel yaklaşım biçimlerini (kamera konumları, açıları, ölçekler, röportaj, sunum, vb) kullanır. Televizyon haberleri tasarlar. Tasarımlarını uygulamalarına aktarmada farklı televizyon haberi üretim yöntemlerini kullananır. Tasarladığı televizyon haberinde haber-tasarım/yaklaşım ilişkisini kurar.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte