>

Habercilikte Yeni Yaklaşımlar

Gazetecilik

İletişim Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Habercilikte Yeni Yaklaşımlar GZT322 Seçmeli Lisans 3 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Emel Şerife BAŞTÜRK
Doç. Dr. Gürsoy DEĞİRMENCİOĞLU
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Selahattin OKUROĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Basın ve kapitalist sistemin gelişimi arasında ilişki kurar.
2) Liberalizm ve liberal basın anlayışını açıklar
3) Haberciliğe ilişkin geleneksel yaklaşımları tanımlar
4) Liberal demokrasiye ve basın anlayışına yöneltilen eleştirileri analiz eder.
5) Haberciliğe yönelik yeni yaklaşımları tanımlar
6) Türkiye’de alternatif medyanın örneği olabilecek kurumların haber söylemlerinin analizini yapar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Öğrenme Kazanımları
1           Yüksek       Yüksek       Yüksek               Yüksek
2           Yüksek       Yüksek       Yüksek               Yüksek
3           Yüksek       Yüksek       Yüksek               Yüksek
4           Yüksek       Yüksek       Yüksek               Yüksek
5           Yüksek       Yüksek       Yüksek               Yüksek
6           Yüksek       Yüksek       Yüksek               Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Masaüstü Yayıncılığa Giriş

Dersin İçeriği

Türkiye’de 1990’lı yıllardan bu yana konuşulmaya başlanan “alternatif medya”, “yurttaş gazeteciliği”, “barış gazeteciliği”, “hak haberciliği” gibi kavramları tanıması ve tartışması hedeflenmektedir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dersin ve kaynakların tanıtımı
2) Basın ve kapitalist sistemin gelişimi arasındaki paralellik
3) Liberalizm ve liberal basın anlayışı
4) Haberciliğe yönelik geleneksel yaklaşımlar
5) Liberal demokrasiye ve basın anlayışına yöneltilen eleştiriler
6) Liberal demokrasiye ve basın anlayışına yöneltilen eleştiriler
7) Post-modernizm, yeni iletişim teknolojileri ve yeni kamusallıklar
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Alternatif medya ve yurttaş gazeteciliği
10) Medyada uzlaşmacı bir dil arayışı ve “barış gazeteciliği”
11) Kadın odaklı habercilik
12) Çocuk odaklı habercilik
13) İnsan hakları haberciliği
14) Farklı kamuların medya aracılığıyla kamusal alanda temsili ve farklı kamuların söylemi
15) Türkiye’de alternatif medyanın örneği olabilecek kurumların haber söylemlerinin analizi
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- James Curran, “Medya ve Demokrasi: Yeniden Değer Biçme”, Medya Kültür Siyaset içinde, Süleyman İrvan (der.), Ankara: Ark Yayınevi, 1997
2- Ruhdan Uzun, “Gazetecilikte Yeni Bir Yönelim: Yurttaş Gazeteciliği”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2006
3- Sevda Alankuş (haz.), Kadın Odaklı Habercilik, İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları, 2007
4- Sevda Alankuş (haz.), Gazeteciliğe Başlarken; Okuldan Haber Odasına, İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları, 2009
5- Sevda Alankuş (haz.), Çocuk Odaklı Habercilik, İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları, 2007
6- Sevda Alankuş (haz.), İnsan Hakları Haberciliği, İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları, 2007
7- Ders notları, kaynak kitaplar,
8- lecturer notes, source book, projector
9- Ara Sınav ve Final
10- Exam and Final

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte