>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Medya ve Mizah GZT416 Seçmeli Lisans 4 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Gürsoy DEĞİRMENCİOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Mizah kavramını ve çeşitlerini tanımlar
1) Mizah kavramını ve çeşitlerini tanımlar
2) Mizah dönemlerini ve bu dönemde yayınlanan mizah ürünlerini açıklar
2) Mizah dönemlerini ve bu dönemde yayınlanan mizah ürünlerini açıklar
3) Günümüz mizah örneklerini analiz eder
3) Günümüz mizah örneklerini analiz eder
4) Mizahın kullanım alanları ve nedenlerine ilişkin değerlendirmeler yapar
4) Mizahın kullanım alanları ve nedenlerine ilişkin değerlendirmeler yapar
5) Mizah ürünlerini eleştirir
5) Mizah ürünlerini eleştirir

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Öğrenme Kazanımları
1   Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
5 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok.

Dersin İçeriği

Mizahın çeşitli tanımları, mizah psikolojisi, mizahın toplum bilimi, mizahın kökeni, mizahın biçim ve türleri, mizahın iletişimde kullanılması, mizahın tarihsel ve toplumsal oluşum koşulları. Türkiye mizah tarihi, karikatür

Haftalık Ders İzlencesi

1) Mizahın tanımı ve çeşitleri
2) Türk mizah tarihi
3) Sözlü mizah dönemi
4) Yazılı mizah dönemi
5) Tanzimat edebiyatı dönemi mizahı
6) I. ve II. Meşrutiyet dönemi mizahı
7) Osmanlı dönemi mizahı
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Kurtuluş Savaşı dönemi mizahı
10) Cumhuriyet dönemi mizahı
11) Cumhuriyet Dönemi Sonrasında Mizah
12) Öğrencilerin Sunumu I. Grup
13) Öğrencilerin Sunumu II. Grup
14) Öğrencilerin Sunumu III. Grup
15) Öğrencilerin Sunumu IV. Grup
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Ferit Öngören, Türk Mizahı ve Hicvi, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 1998
2- Aziz Nesin, Cumhuriyet Dönemi Türk Mizahı, Adam Yayınları, İstanbul, 2001
3- John Morreall, Gülmeyi Ciddiye Almak, Çev: Kubilay Aysevener, Şenay Soyer, İris Yayıncılık, 1997
4- Arthur Koestler, Mizah Yaratma Eylemi, Çev: Sevinç Kabakçıoğlu, Özcan Kabakçıoğlu, İris Yayıncılık, 1997

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte