>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Medya ve Mizah | GZT416 | Seçmeli | Lisans | 4 | Bahar | 4 |
Doç. Dr. Gürsoy DEĞİRMENCİOĞLU
1) Mizah kavramını ve çeşitlerini tanımlar
1) Mizah kavramını ve çeşitlerini tanımlar
2) Mizah dönemlerini ve bu dönemde yayınlanan mizah ürünlerini açıklar
2) Mizah dönemlerini ve bu dönemde yayınlanan mizah ürünlerini açıklar
3) Günümüz mizah örneklerini analiz eder
3) Günümüz mizah örneklerini analiz eder
4) Mizahın kullanım alanları ve nedenlerine ilişkin değerlendirmeler yapar
4) Mizahın kullanım alanları ve nedenlerine ilişkin değerlendirmeler yapar
5) Mizah ürünlerini eleştirir
5) Mizah ürünlerini eleştirir
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
5 | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | |
5 | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta |
Yüz Yüze
Yok
Yok.
Mizahın çeşitli tanımları, mizah psikolojisi, mizahın toplum bilimi, mizahın kökeni, mizahın biçim ve türleri, mizahın iletişimde kullanılması, mizahın tarihsel ve toplumsal oluşum koşulları. Türkiye mizah tarihi, karikatür
1- Ferit Öngören, Türk Mizahı ve Hicvi, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 1998
2- Aziz Nesin, Cumhuriyet Dönemi Türk Mizahı, Adam Yayınları, İstanbul, 2001
3- John Morreall, Gülmeyi Ciddiye Almak, Çev: Kubilay Aysevener, Şenay Soyer, İris Yayıncılık, 1997
4- Arthur Koestler, Mizah Yaratma Eylemi, Çev: Sevinç Kabakçıoğlu, Özcan Kabakçıoğlu, İris Yayıncılık, 1997
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Problem Çözme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte