>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Bilim İletişimi HIT295 Seçmeli Lisans 2 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Meral ÇİFTER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Bilim iletişimi ile ilgili süreçleri tanımlamak ve analiz etmek

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Medya Okuryazarlığı

Dersin İçeriği

Bilim iletişimi, bilim iletişimi eğilimleri, bilimle ilgili yazma

Haftalık Ders İzlencesi

1) Bilim iletişimi kavramsal çerçeve
2) Bilim iletişimi kavramsal çerçeve
3) Bilim iletişimi -tarihsel süreç
4) Bilim iletişimi -tarihsel süreç
5) Bilim iletişimi yaklaşımları-I
6) Bilim iletişimi yaklaşımları-I
7) Bilim iletişimi yaklaşımları-I
8) Öğrenci sunumları ve tartışmalar
9) Öğrenci sunumları ve tartışmalar
10) Bilim iletişimi yaklaşımları-II
11) Ara Sınav
12) Bilim iletişimi politikaları
13) Türkiye’de bilim iletişimi politikaları
14) Bilim iletişimi aktörleri
15) Bilim iletişimi araç ve ortamları I
16) Bilim iletişimi araç ve ortamları II

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Öğretim elemanı tarafından sağlanan ders notları, makaleler

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Beyin Fırtınası


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Ödev

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte