>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Radyo Programcılığı RTS240 Seçmeli Lisans 2 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Sedat ÖZEL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Radyonun teknik özelliklerini açıklar.
2) Radyoda program aşamaları ve türlerini sıralar.
3) Kamu ve özel radyoculuk arasındaki farkları ayırdeder.
4) Radyo oyunu dramatik yapısı ile görsel dramatik yapı arasındaki farkları analiz eder.
5) Radyo haberciliğini açıklar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük           Yüksek Düşük     Orta        
2 Düşük           Yüksek Düşük              
3 Düşük           Yüksek Yüksek     Orta        
4 Düşük           Yüksek Yüksek     Orta        
5 Düşük           Yüksek Yüksek     Orta        

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Radyo tekniğini bilmek. Radyo program metni yazmayı bilmek. Radyo ve TV programları arasındaki farkı bilmek.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dersin amacı ve içeriği konusunda öğrenciler bilgilendirilecek, öğrencilerin dersle ilgili beklenti ve gereksinimleri öğrenilecektir.
2) Radyonun teknik özellikleri hakkında bilgi verilecektir.
3) Ulusal ve bölgesel radyo yayıncılığı konusundan bilgi verilecektir.
4) Kamu ve özel radyoculuk arasındaki fark ve tematik radyo yayıncılığı konuları işlenecektir.
5) Radyoda program yapım aşamaları ve türleri
6) Haber programı yapımı ve uygulaması.
7) Magazin programı ve uygulaması
8) Genel Değerlendirme
9) Müzik programları ve uygulaması
10) Radyo oyunu dramatik yapısı ve özellikleri hakkında bilgi verilecektir.
11) Radyo oyunu uygulaması
12) Radyo belgeseli ve feature programlar ve uygulaması
13) Teorik ve pratik uygulamalar (1.Grup).
14) Teorik ve pratik uygulamalar (2. Grup).
15) Genel Değerlendirme.
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte