>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Oyunculuk Tarihi RTS243 Seçmeli Lisans 2 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Mehmet ARSLANTEPE

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Oyunculuğun tarih boyunca gelişimi fikri aktarılır.
2) Yönetmenliğin gelişimiyle birlikte oyunculuğun buna paralel gelişimi ele alınır.
3) Oyunculuktaki method gelişimleri verilir.
4) Sahne uygulama deneyimlerinin kuramsal bilgiye aktarılışının gelişimi verilir.
5) Tarih boyunca sahnede başarılı olmuş aktörler hakkında bilgi edinmesi sağlanır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük Düşük Orta       Düşük   Yüksek Yüksek       Yüksek Yüksek
2 Orta   Yüksek       Yüksek   Yüksek Yüksek       Yüksek Yüksek
3 Düşük Orta Orta       Düşük   Yüksek Yüksek       Yüksek Yüksek
4 Düşük Düşük Yüksek       Yüksek   Yüksek Yüksek       Yüksek Yüksek
5 Düşük   Orta       Düşük   Yüksek Yüksek       Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Sahne oyunculuğu metodolojisinin incelenmesi.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Oyunculuk sezgisinden Oyunculuk Sanatına: Oyunculuk hakkında bilgi verilirken sezgi ve sanat farkı vurgulanır.
2) Oyunculuk Sanatının Başlangıcında Antik Yunandaki durum: Profesyonel oyuncunun yedi temel aşaması hakkında bilgi verilir.
3) Antik Yunan Tiyatrosunda Oyunculuk Sanatı
4) Antik Roma Tiyatrosunda Oyunculuk Sanatı
5) Hindistanda Oyunculuk
6) Ortaçağda Bin Yıl Sessizlik
7) Eski Çin Tiyatrosu ve Eski Japon Tiyatrosunda Oyunculuk
8) Ara sınav/değerlendirme
9) İslamda ve Eski Türk Uygarlıklarında Oyunculuk
10) Rönesansta Oyunculuk Sanatı
11) On yedinci Yüzyıl Barok Çağı
12) On sekizinci yüzyıl: Akıl ve Araştırma Çağı
13) On dokuzuncu yüzyıl: Başkaldırı ve Yenilikler Çağı
14) Oyunculuk analizleri
15) Oyunculuk analizleri ve izlemeler
16) Genel Değerlendirme

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Özdemir Nutku, Oyunculuk Tarihi, 1. Cilt, Ankara: Dost Yayınları, 2002.
2- Aşor Madat, Sahnemizin Değerşeri, 1-2 cilt, İstanbul: AB Neşriyatı, 1943.
3- Firet Tartan, Altmışında Bir Taze, 1.2.3.4.5. cilt, Ankara: Devlet Tiyatroları Vakfı Yayınları.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Model Yapma
7) Rol Yapma
8) Bireysel Çalışma
9) Problem Çözme
10) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte