>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Edebiyat | RTS404 | Seçmeli | Lisans | 4 | Bahar | 5 |
Doç. Dr. Dilek ÖZHAN KOÇAK
1) Öğrenci edebiyat ürünlerinin medya araçlarında kullanımını açıklar.
2) Öğrenci yazılı ve görsel ürün arasındaki farklılıkları tanır.
3) Öğrenci edebi eserin yazıldığı ve uyarlandığı dönemlere göre olan toplumsal etkilerini değerlendirir.
4) Yazınsal kurallar ve görsel çözümleme arasındaki farkı betimler.
5) Edebi metinlerin söylem analizi-görsel çözümlemesini yapacak temele sahip olur.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Yüksek | Düşük | ||||||||
2 | Düşük | Düşük | Yüksek | Düşük | Düşük | Yüksek | Yüksek | Düşük | ||||||||
3 | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | ||||||||||||
4 | Düşük | Düşük | Yüksek | Düşük | Düşük | Yüksek | Yüksek | Düşük | ||||||||
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Düşük | Yüksek | Yüksek | Düşük |
Yüz Yüze
Yok
Yok.
Dünya edebiyatından görsel uyarlamalar filmler, trgedyalar,romanslar, komediler,yazın alanının iletişim aracı olarak kullanılması şiirin güfteye dönüşümü - görsellerin çözümleme yöntemleriyle açımlanması. Sinekli Bakkal,Ateşten gömlek,Zübük,Hababam sınıfı,Aşk-ı Memnu, Küçük Kadınlar, Hamlet,Romeo Jülyet, Suç ve Ceza,Cennetin Doğusu,Othello,Venedik Taciri,Samanyolu,yaş 35,
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Problem Çözme
Türkçe
İstenmemekte