>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Yaratıcı Yazım Teknikleri | RTS253 | Seçmeli | Lisans | 2 | Güz | 4 |
Arş. Gör. Dr. Ali Murat VARLI
1) Öğrenciler sözlü ve yazılı öykü anlatma biçimlerinin temel kavramlarını bilirler.
2) Öğrenciler sözlü ve yazılı öykü anlatma biçimlerinin temel kavramlarını bilirler.
3) Öğrenciler sözlü ve yazılı öykü anlatma biçimlerinin temel kavramlarını bilirler.
4) Öğrenciler sözlü ve yazılı öykü anlatma biçimlerinin temel kavramlarını bilirler.
5) Öğrenciler farklı amaçlar için özgün ve yaratıcı metinler yazarlar.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||||
1 | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||||||||
2 | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||||||||
3 | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||||||||
4 | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||||||||
5 | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Yok
Dersin konusu, sözlü ve yazılı kültürün geleneksel anlatı biçimlerinin karşılaştırılması, modern toplumda yazı-birey ilişkisi ve yazılı anlatımın temel bileşenlerinin saptanrnası, yazım yeteneğinin yazım uygulamalarıyla geliştirilmesidir. Anlatı yapılarını oluşturan bileşenlerin her birini öne çıkaran farklı sınıf ve ödev uygulamaları yapılacak, derslerde klasik anlatının kişi. yer, zaman ve olay'dan meydana gelen temel yapısı farklı yöntemlerle çözümlenecektir.
1- Akkiriş, Can (2015). Adım Adım Yaratıcı Yazarlık. İstanbul: Ozan Yayıncılık.
2- Bradbury, Ray (2015). Yazın Sanatı ve Yaratıcı Yazarlık. İstanbul: Altıkırkbeş Basın Yayın.
3- Gülsoy, Murat (2005). Büyübozumu – Yaratıcı Yazarlık: Kurmacanın Bilinen Sırları ve İhlal Edilebilir Kuralları. İstanbul: Can Yayınları.
1) Anlatım
2) Anlatım
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Grup Çalışması
5) Grup Çalışması
6) Bireysel Çalışma
7) Bireysel Çalışma
8) Proje Temelli Öğrenme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte