>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Yaratıcı Düşünme GIT214 Zorunlu Lisans 2 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. İsmail KESKİN
Doç. Dr. Saadet Zeynep VARLI GÜRER
Arş. Gör. Dr. Ali Murat VARLI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Bu derste öğrenci, aynı konunun farklı bakış açılarıyla irdelenmesinin varılacak sonuca giden yolları ne kadar zenginleştirdiğini öğrenir. Yaratıcılık, olmayan birşeyi hayal edebilme, bir şeyi herkesten farkli yollarla yapabilme ve yeni fikirler geliştirebilme yeteneğidir. Başka bir deyişle yaratıcılık herkesin gördüğü şeyi aynı görüp onunla ilgili farklı şeyler düşünebilmekdir. Bunları kavrayan öğrenci günümüzde, rekabet ve bir adım öne geçme koşulunun, yaratıcı düşünme ve sıradan olmama ilkeleriyle doğru orantılı olduğunu öğrenir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Yüksek Orta Orta Düşük

Eğitim Şekli

e-ders

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Sanat olgusu yaratıcı düşünceye dayanır. Yaratıcılık ve yeni olanı ortaya koyma sanatın temelidir. İnsanın doğaya ve çevresine bakışı, dünya görüşü, yaşam biçimi yeniliklerle gelişir; biçimlenir.Yaratıcılık insan zekasının yaşama yeni boyutlar ve yeni başarılar katması anlamını taşır. Bu derste yaratıcılığın sanat ve yaşam için gerekliliği örneklerle vurgulanacaktır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Yaratıcı Düşünmeye Giriş
2) Yaratıcı Düşünmenin İlkeleri
3) Yaratıcılık Araçları
4) Düşünme Biçimleri
5) Morfolojik Analiz
6) Yaratıcı Sorun Çözme Kuramı
7) Ara Sınav
8) Yaratıcı Düşünmenin Felsefi ve Stratejik Boyutları
9) Yaratıcı Düşünmenin Biyolojik Boyutları
10) Yaratıcı Düşünmeyi Geliştirecek Davranışlar
11) Yaratıcı Düşünmeyi Engelleyecek Davranışlar
12) Atölye uygulama çalışmaları
13) Atölye uygulama çalışmaları
14) Atölye uygulama çalışmaları
15) Genel Değerlendirme
16) Yarıyıl Sonu Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte