>

Dokümanter Yayıncılık ve Sayısal Medya

Görsel İletişim Tasarımı

İletişim Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Dokümanter Yayıncılık ve Sayısal Medya GIT328 Seçmeli Lisans 3 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Yusuf BUDAK
Dr. Öğr. Üyesi Nihan DÖNMEZ
Öğr. Gör. Hacı Mehmet DURANOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Dokümanter yayıncılığı tanımlar
2) Belgesel hazırlık süreçlerini bilir
3) Arşiv ve saha araştırmalarını belgeselleştirir
4) Belgesel senaryosu oluşturur ve kurgular
5) Hazırlanan belgeseli dijital ortamlarda yayınlar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1   Orta Düşük Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Orta Düşük
2 Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Orta Düşük
3 Orta Düşük Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta
4 Orta Düşük Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta
5 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Orta Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Ders kapsamında; dokümanter yayıncılık ve belgeselin tanımı yapılır. Dokümanter yayıncılıkla birlikte belgesel yapım ve yönetiminin en temel ögeleri ve bunların işlevleri tartışılır. Bir dokümanter yayın malzemesi nasıl tasarlanır ve nasıl somut hale getirilir aşama aşama öğretilir. Türkiye’den ve dünyadan önemli dokümanter yayıncılık örnekleri ve belgesel filmler gösterilir. Bu yayınların nasıl yapıldıkları ve filmlerin nasıl çekildikleri ve önemleri hakkında tartışmalar yapılır. Sonuç olarak dersi alan öğrenci; hem dokümanter yayıncılık ve belgesel film yapım ve yönetiminin teorisini ve uygulamasını öğrenir hem de her alanda kullanabileceği dokümanter çalışmalar yapma konusunda beceri ve yetkinlik kazanır.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte