>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Reklam Tarihi I | REK103 | Zorunlu | Lisans | 1 | Güz | 5 |
Prof. Dr. Mehmet Cem PEKMAN
1) Reklamcılık tarihi ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak
2) Reklamcılıkta zaman içinde ortaya çıkan trendler hakkında bilgi sahibi olmak
3) Belli başlı ülkelerde zaman içinde ortaya çıkan reklamcılık uygulamaları ile Türkiye'deki uygulamaları karşılaştırabilmek
4) Toplumsal değişme ile reklamcılığın gelişimi arasındaki ilişkileri anlamak
Program Yeterlilikleri | ||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||
1 | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Düşük | Yüksek | ||
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | |
3 | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | ||
4 | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Reklam Tarihi II
Ders kapsamında, Tüketim toplumunun doğuşu ve tüketici kültürünün gelişimi tarihse süreç içerisinde incelenecek, Kitle iletişim araçlarının gelişimi ile reklamcılığın kesişmesi sonucunda ortaya çıkan gelişimler tartışılacak, Modern reklamcılık endüstrisinin gelişimi, Reklamcılığın geçirdiği aşamalar, Reklam ajansları ve reklamcılık, Türkiye'de reklamcılığın gelişimi, Cumhuriyet dönemi reklamcılığı, 1980 sonrasında Türk reklamcılığının gelişimi konuları ele alınacaktır.
1- Reklamcılığın Global Tarihi, Mark Tungate, Çeviren: Levent Göktem, MediaCat Yayınları, 2010.
2- Fox, Stephen R. The Mirror Makers: A History of American Advertising and Its Creators. New York: Morrow, 1994.
3- McDonough, John, and Karen Egolf, eds. The Advertising Age Encyclopedia of Advertising. 3 vols. New York: Fitzroy Dearborn, 2003.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Problem Çözme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
30% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte