>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Çocukta Sosyal Beceri Öğr. SNF284 Seçmeli Lisans 2 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Sibel KAYA
Dr. Öğr. Üyesi Özlem TEZCAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Öğrenciler, etkili iletişimin insan yaşamı üzerindeki etkisini kavrayabileceklerdir.
2) Öğrenciler, sosyal beceri, sosyal zeka ve sosyal yeterlik kavramlarını kavrayabileceklerdir.
3) Öğrenciler, sosyal beceri öğelerini kavrayabileceklerdir
4) Öğrenciler, bazı sosyal beceri eğitim programlarını uygulayabileceklerdir
5) Öğrenciler, stresle başa çıkma beceri programlarını uygulayabileceklerdir

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Düşük Orta Yüksek Düşük Orta Orta Orta Yüksek Orta Orta Düşük Orta Yüksek Orta
2 Düşük Orta Düşük Orta Orta Orta Orta Orta Düşük Orta Düşük Yüksek Orta Düşük Yüksek
3 Orta Orta Düşük Yüksek Yüksek Düşük Düşük Orta Orta   Orta Orta Orta Yüksek Yüksek
4 Orta Orta Düşük Orta Düşük Orta Düşük Orta Düşük Düşük Orta Orta Orta Düşük Düşük
5 Düşük Yüksek Düşük Düşük Düşük Orta Orta   Orta Düşük Düşük Düşük Orta Orta Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Sosyal beceri kavramının ne olduğunu bilme, sosyal becerileri sıralayabilme Sosyal becerilerin günlük yaşamdaki yerini ifade edebilme Günlük yaşamda sosyal beceri eğitimlerini uygulayabilme, başa çıkma yollarını kullanabilme İlköğretim birinci kademelere yönelik verilecek sosyal beceri eğitiminde ailenin yerini belirleyebilme Gelişim dönemleri göz önüne alınarak bir sosyal beceri eğitimi planlayabilme

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Ödev

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte