>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal Bilgiler Öğretimi | SNF394 | Zorunlu | Lisans | 3 | Bahar | 5 |
1) Sosyal Bilgiler dersinin varoluş amacını ve kapsamını bilir.
2) Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir ve Sosyal Bilgiler dersine uyarlar.
3) Sosyal Bilgiler dersi kapsamında uygulanabilecek öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
4) Sosyal Bilgiler dersi kapsamında uygulanabilecek ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
5) Sosyal Bilgiler öğretiminde sözlü tarih ve yerel tarih yöntemlerini açıklar.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||||
1 | Orta | Yüksek | ||||||||||||||
2 | ||||||||||||||||
3 | ||||||||||||||||
4 | ||||||||||||||||
5 |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Sosyal bilgiler alanı ve özellikleri, Sosyal Bilgiler alanının temel amaçları ve temel beceriler, Sosyal Bilgilerde okuryazarlık, Sosyal Bilgiler alanında temel temalar ve alanlar, Sosyal Bilgiler alanının ilkokul programındaki yeri ve tarihçesi, Sosyal Bilgiler Öğretim programının incelenmesi (kazanım, beceri, tema, vb.), Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılan strateji, yöntem, teknik ve materyaller, bunlarla ilgili örnek uygulamalar, Sosyal Bilgiler dersinde demokrasi, insan hakları ve değerler eğitimi, Türkiye ve diğer ülkelerdeki Sosyal Bilgiler ders kitaplarından örnekler ve kıyaslamalar.
Türkçe
İstenmemekte