>

İlkokulda Okul Dışı Öğrenme Ortamları

Sınıf Öğretmenliği

Eğitim Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İlkokulda Okul Dışı Öğrenme Ortamları SNF481 Seçmeli Lisans 4 Güz 5

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Elif ÇELEBİ ÖNCÜ
Doç. Dr. Hatice Gözde ERTÜRK KARA
Doç. Dr. Aslı EŞME
Doç. Dr. Elif ÖZATA YÜCEL
Dr. Öğr. Üyesi Özlem TEZCAN
Dr. Öğr. Üyesi Özlem TOKGÖZ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Okul dışı öğretimi tanımlar.
2) Okul dışı öğretimin amaç ve kapsamını açıklar.
3) Okul dışı öğrenmenin ilkokul programındaki önemini tartışır.
4) ilkokul öğrencilerine yönelik okul dışı öğrenme ortamlarında uygulanabilecek bir ders planlar.
5) Okul dışı öğrenme ortamlarında kullanılabilecek uygun yöntem ve teknikleri seçer ve uygular.
6) Okul dışı öğrenme ortamlarında kullanılabilecek uygun ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçer ve uygular.
7) Okul dışı öğrenme ortamlarının özelliklerini bilir; avantaj ve dezavantajlarını tartışır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Öğrenme Kazanımları
1 Orta                           Düşük
2 Orta Orta Orta           Orta            
3 Orta Orta Orta   Orta   Yüksek                
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek   Düşük Düşük Orta Orta Düşük Orta      
5 Düşük Orta Yüksek   Düşük   Düşük Düşük Düşük Orta          
6 Düşük Orta   Yüksek Düşük   Düşük Düşük Düşük Orta          
7 Orta Orta Yüksek Yüksek     Düşük                

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Okul dışı eğitim ve öğrenme kavramları; okul dışı öğrenmenin kapsamı ve önemi; okul dışı ortamlarda öğretim; okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem, teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve öğretim materyalleri; okul dışı öğrenme ortamları (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, planetaryumlar, sanayi kuruluşları, milli parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar vb.); okul dışı öğrenme alan ve ortamlarının geliştirilmesi; okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte