>

Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi 2

Sınıf Öğretmenliği

Eğitim Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi 2 EGT102 Zorunlu Lisans 1 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Aslı EŞME
Öğr. Gör. Güldal SUN
Ögr. Gör. Dr. Abidin ÇEVİK
Ögr. Gör. Dr. Gülten MADENDAĞ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Türk devrim süreci öncesi hukuk sistemi ile yeni hukuk sistemini kıyaslar
2) Eski eğitim sistemi ile Türk Devrim sürecindeki eğitim sistemini karşılaştırır
3) Osmanlının dışa bağımlı ekonomik yapısı ile Türkiye Cumhuriyetinin bağımsız ekonomik yapısını karşılaştırır ve anlar.
4) Eski toplum yapısı ile demokratik Yürkiye Cumhuriyetinin toplum yapısını karşılaştırır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Öğrenme Kazanımları
1   Orta Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Cumhuriyetin ilanı Hilafetin kaldırılması ve Tevhid-i Tedrisat Yasası. Devrime karşı tepkiler, Şeyh Said Ayaklanması, İzmir suikastı. Çok partili yaşama geçiş denemeleri, Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası, Serbest Cumhuriyet Fırkası. Atatürk devrimleri: Eğitim alanında yapılan devrimler. Hukuk alanında yapılan devrimler ve Türkiye’de uygulanan anayasalar Ekonomi alanında yapılan değişimler, devletçilik uygulaması ve sonuçları. Ara sınav Atatürk’ün kültür alanında yaptığı devrimler, dil, tarih, sanat vs. Atatürk ilkeleri, Atatürk’ün bütünleyici ilkeleri II.Dünya Savaşı sürecinde Türkiye’deki İç ve Dış Politikası Çok partili hayata geçiş nedenleri ve sonuçları 1945-1960 dönemi iç ve dış politik gelişmeler 1960’dan günümüze kadar iç ve dış politika ve bu olayların günümüze yansımaları

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte