>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Sınıf Yönetimi EGT311 Zorunlu Lisans 2 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Şöheyda GÖKTÜRK
Prof. Dr. Soner POLAT
Prof. Dr. Asiye TOKER GÖKÇE
Doç. Dr. Hüseyin GÜL
Doç. Dr. Tuğba KONAKLI
Dr. Öğr. Üyesi Yaser ARSLAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Sınıf yönetiminde yer alan temel kavramları açıklar
2) Bir sınıfın fiziksel ortamını, etkili sınıf yönetimi ve verimli öğrenme ortamı açısından değerlendirir
3) Sınıf kurallarının belirlenmesi ve uygulanması becerisini edinir
4) Öğretim yönetimi becerilerini uygular
5) Sınıfta verimli kişiler arası ilişkiler kurulmasını sağlama becerisi edinir
6) Sınıf öğrencilerini grup dinamiği açısından değerlendirir
7) Grup lideri olarak verimli öğretmen özelliklerini bilir
8) Sınıfta istenmeyen davranışlarla baş etme becerisi kazanır
9) Sınıfta istenmeyen davranışların değiştirilmesinde modeller oluşturur
10) Sınıfta motivasyonu sağlamaya yönelik alternatifler üretir
11) Öğretmenin çatışma çözmede etkili arabuluculuk özelliklerini bilir
12) Öğretmenlerin sınıf yönetiminde özel (engelli, kaynaştırma öğrencileri, üstün zekalılar) öğrencilerle baş etmede konsültasyon hizmeti becerileri kazanır
13) Etkili sınıf yönetimi için aileler ile ilişki kurma becerileri kazanır
14) Toplumsal yapının, etkili sınıf yönetimi ve verimli öğrenme ortamına etkisini değerlendirir
15) Öğrenciyi sınıf içi etkinliklere özendirme becerisi kazanır
16) Öğrencide özdenetim sağlama becerileri kazanır
17) Sorumluluğa dayalı sınıf yönetimi hakkında beceri kazanır
18) Sınıf yönetiminde modeller (ussal sonuçlar modeli, insanlar arası ilişkileri çözümleme modeli, Ginot modeli) hakkında bilgi sahibi olur
19) Öğretmen etkililiği eğitimi hakkında bilgi sahibi olur
20) Zaman yönetimi hakkında bilgi ve beceri kazanır
20) Zaman yönetimi hakkında bilgi ve beceri kazanır

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Öğrenme Kazanımları
1   Orta Yüksek           Düşük Düşük Düşük Düşük      
2   Orta Yüksek           Düşük Düşük   Düşük      
3   Orta Yüksek           Düşük Düşük   Düşük      
4   Orta Yüksek           Düşük Düşük   Düşük      
5   Düşük Yüksek           Düşük            
6   Düşük Orta                        
7   Düşük Yüksek                        
8   Orta Yüksek                        
9     Yüksek                        
10   Orta                          
11   Orta                          
12                              
13                              
14                              
15                              
16                              
17                              
18                              
19                              
20                              
20                              

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Sınıf yönetiminde temel kavramlar, Sınıfta fiziksel ortamın düzenlenmesi, Sınıf kurallarının belirlenmesi ve uygulanması, Öğretim yönetimi becerileri, Sınıfta kişilerarası ilişkiler, Bir grup olarak sınıf, grup lideri olarak öğretmen, Sınıfta öğrenci öğretmen ilişkisi, Sınıfta istenmeyen davranışlar, İstenmeyen davranışların önlenmesi, Sınıfta davranış değişikliği - istenmeyen davranışların değiştirilmesi, Sınıfta motivasyon, Zaman yönetimi, Çatışma yönetimi ve arabuluculuk, Sınıf yönetiminde anne-baba ile ilişkiler, Özel (engelli) öğrencilerin yönetimi, Sınıf yönetiminde modeller, Etkili öğretmen özellikleri

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

60%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

60%

Ödev

1

40%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

40%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte