>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Sınıf Yönetimi | EGT311 | Zorunlu | Lisans | 2 | Güz | 4 |
Prof. Dr. Şöheyda GÖKTÜRK
Prof. Dr. Soner POLAT
Prof. Dr. Asiye TOKER GÖKÇE
Doç. Dr. Hüseyin GÜL
Doç. Dr. Tuğba KONAKLI
Dr. Öğr. Üyesi Yaser ARSLAN
1) Sınıf yönetiminde yer alan temel kavramları açıklar
2) Bir sınıfın fiziksel ortamını, etkili sınıf yönetimi ve verimli öğrenme ortamı açısından değerlendirir
3) Sınıf kurallarının belirlenmesi ve uygulanması becerisini edinir
4) Öğretim yönetimi becerilerini uygular
5) Sınıfta verimli kişiler arası ilişkiler kurulmasını sağlama becerisi edinir
6) Sınıf öğrencilerini grup dinamiği açısından değerlendirir
7) Grup lideri olarak verimli öğretmen özelliklerini bilir
8) Sınıfta istenmeyen davranışlarla baş etme becerisi kazanır
9) Sınıfta istenmeyen davranışların değiştirilmesinde modeller oluşturur
10) Sınıfta motivasyonu sağlamaya yönelik alternatifler üretir
11) Öğretmenin çatışma çözmede etkili arabuluculuk özelliklerini bilir
12) Öğretmenlerin sınıf yönetiminde özel (engelli, kaynaştırma öğrencileri, üstün zekalılar) öğrencilerle baş etmede konsültasyon hizmeti becerileri kazanır
13) Etkili sınıf yönetimi için aileler ile ilişki kurma becerileri kazanır
14) Toplumsal yapının, etkili sınıf yönetimi ve verimli öğrenme ortamına etkisini değerlendirir
15) Öğrenciyi sınıf içi etkinliklere özendirme becerisi kazanır
16) Öğrencide özdenetim sağlama becerileri kazanır
17) Sorumluluğa dayalı sınıf yönetimi hakkında beceri kazanır
18) Sınıf yönetiminde modeller (ussal sonuçlar modeli, insanlar arası ilişkileri çözümleme modeli, Ginot modeli) hakkında bilgi sahibi olur
19) Öğretmen etkililiği eğitimi hakkında bilgi sahibi olur
20) Zaman yönetimi hakkında bilgi ve beceri kazanır
20) Zaman yönetimi hakkında bilgi ve beceri kazanır
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||||
1 | Orta | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | ||||||||||
2 | Orta | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | |||||||||||
3 | Orta | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | |||||||||||
4 | Orta | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | |||||||||||
5 | Düşük | Yüksek | Düşük | |||||||||||||
6 | Düşük | Orta | ||||||||||||||
7 | Düşük | Yüksek | ||||||||||||||
8 | Orta | Yüksek | ||||||||||||||
9 | Yüksek | |||||||||||||||
10 | Orta | |||||||||||||||
11 | Orta | |||||||||||||||
12 | ||||||||||||||||
13 | ||||||||||||||||
14 | ||||||||||||||||
15 | ||||||||||||||||
16 | ||||||||||||||||
17 | ||||||||||||||||
18 | ||||||||||||||||
19 | ||||||||||||||||
20 | ||||||||||||||||
20 |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Sınıf yönetiminde temel kavramlar, Sınıfta fiziksel ortamın düzenlenmesi, Sınıf kurallarının belirlenmesi ve uygulanması, Öğretim yönetimi becerileri, Sınıfta kişilerarası ilişkiler, Bir grup olarak sınıf, grup lideri olarak öğretmen, Sınıfta öğrenci öğretmen ilişkisi, Sınıfta istenmeyen davranışlar, İstenmeyen davranışların önlenmesi, Sınıfta davranış değişikliği - istenmeyen davranışların değiştirilmesi, Sınıfta motivasyon, Zaman yönetimi, Çatışma yönetimi ve arabuluculuk, Sınıf yönetiminde anne-baba ile ilişkiler, Özel (engelli) öğrencilerin yönetimi, Sınıf yönetiminde modeller, Etkili öğretmen özellikleri
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
60% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
40% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte