>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | EGT313 | Zorunlu | Lisans | 2 | Bahar | 4 |
Dr. Öğr. Üyesi Neslihan Tuğçe ÖZYETER
Prof. Dr. Satılmış TEKİNDAL
Doç. Dr. Aslı EŞME
Doç. Dr. Fatih KEZER
1) .Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemini kavrayabilme
2) Eğitimde son yıllarda ortaya çıkan ölçme ve değerlendirme alanındaki eğilimlerin ve gelişmelerin bilgisi
3) Hedef (kazanım), içerik ve soru ilişkisini kurarak bunlara uygun ölçme aracı oluşturabilme
4) Bir başarı testi geliştirebilme
5) Öğretmen yapımı sınavları planlayabilme
6) Performans ölçme (alternatif ölçme) ve geleneksel ölçme yöntemlerini ayıran temel karakteristikleri belirleyebilme
7) Performans ölçme (alternatif ölçme) araçlarını oluşturup uygulayabilme
8) Ölçme sonuçlarını anlamlandırmada temel istatistik yöntemleri kullanabilme
9) Sınav türüne uygun olarak objektif puanlama yapabilme
10) Okullarda öğrencilere not vermenin amacını ve önemini anlayabilme
11) Farklı not verme yöntemlerinin bilgisi
12) Eğitimde ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramların anlamlarını birbirinden ayırabilme ve onları yerli yerinde kullanabilme
13) Ölçümlerin niteliklerinin (güvenirlik, geçerlik ve kullanışlılık) anlamlarını anlayabilme
14) Ölçümlerin niteliklerine yönelik delil toplama yöntemlerini uygulayabilme
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||||
1 | Yüksek | |||||||||||||||
2 | ||||||||||||||||
3 | ||||||||||||||||
4 | ||||||||||||||||
5 | ||||||||||||||||
6 | ||||||||||||||||
7 | ||||||||||||||||
8 | ||||||||||||||||
9 | ||||||||||||||||
10 | ||||||||||||||||
11 | ||||||||||||||||
12 | ||||||||||||||||
13 | ||||||||||||||||
14 |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Okullarda Ölçme ve Değerlendirmenin Önemi Gelişmeler ve Yönelimlerç, Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, Geçerlilik, Güvenilirlik, Kullanışlılık , Okullarımızda yaygın olarak kullanılan geleneksel sınav türleri (Açık Uçlu Sınavlar, Sözlü yoklamalar, Testler: Kısa cevaplı, Çoktan seçmeli, Eşleştirme, Doğru yanlış), Hedefler, İçerik ve Sorular, Öğretmen Yapımı Sınavların Planlanması,Planning of Teacher-Made Exams, Değerlendirme, Ölçme sonuçları üzerinde istatistik işlemler .
1) Anlatım
2) Anlatım
3) Anlatım
4) Soru-Cevap
5) Soru-Cevap
6) Soru-Cevap
7) Tartışma
8) Tartışma
9) Tartışma
10) Grup Çalışması
11) Grup Çalışması
12) Grup Çalışması
13) Beyin Fırtınası
14) Beyin Fırtınası
15) Beyin Fırtınası
16) Bireysel Çalışma
17) Bireysel Çalışma
18) Bireysel Çalışma
19) Proje Temelli Öğrenme
20) Proje Temelli Öğrenme
21) Proje Temelli Öğrenme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte