>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Fen Öğretimi 1 FBO371 Zorunlu Lisans 3 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Esma BULUŞ KIRIKKAYA
Doç. Dr. Ömer ACAR
Doç. Dr. Canan DİLEK EREN
Doç. Dr. Derya KALTAKÇI GÜREL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Fen öğretimine yönelik öğretim teknik ve stratejilerini bilir.
2) Fen konularıyla ilgili öğrencilerin kavram yanılgılarını ve bunları düzeltme yöntemlerini bilir.
3) Laboratuvar tekniklerini ve güvenlik önlemlerini bilir.
4) Kavram öğretimini ve buna yardımcı grafiksel araçları (kavram haritası, v diyagramı..) bilir.
5) Öğrenilen teknik ve stratejilere uygun ders planı hazırlar ve sunar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Öğrenme Kazanımları
1               Yüksek   Yüksek   Orta                
2                     Yüksek                  
3                                        
4                     Yüksek                  
5       Orta Yüksek                              

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Fen öğretiminin amaçları, fen okuryazarlığı; fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğrenme kuramları, fen alanında yaygın olarak görülen kavram yanılgıları, öğretim strateji, yöntem, teknikleri, materyaller ve uygulamaları (sunuş yoluyla öğretim stratejisi, buluş yoluyla öğrenme stratejisi, işbirlikli öğrenme, gösteri); laboratuvar teknikleri, laboratuvar güvenliği, basit malzemelerin fen öğretiminde kullanılması, kavram öğretimi ve grafiksel araçların kullanımı (kavram haritası, v-diyagramı, bildiklerim-merak ettiklerim-öğrendiklerim çizelgeleri vb.) analojilerle öğretim tekniği, birleştirici benzetme vb.); fen öğretiminde bilimsel modellerin kullanımı; öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımını temel alan ders planı hazırlanması ve uygulanması.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Alana özgü temel kavramlar
2) Alana özgü temel kavramlar
3) Alanın Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası’ndaki yasal dayanakları
4) Alanın Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası’ndaki yasal dayanakları
5) Alan öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem ve teknikler
6) Genel öğretim yöntemlerinin konu alanı öğretimine uygulanması
7) Konu alanındaki ders kitaplarının eleştirisel bir açıyla incelenmesi ve özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilmesi
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Konu alanındaki ders kitaplarının eleştirisel bir açıyla incelenmesi ve özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilmesi
10) İlgili öğretim programının incelenmesi
11) Öğretimin değerlendirilmesi
12) Öğretimin değerlendirilmesi
13) Öğretimin değerlendirilmesi
14) Öğretimin değerlendirilmesi
15) Öğretimin değerlendirilmesi
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Çepni, Salih (2008). Fen ve teknoloji öğretimi. PEGEM, Ankara.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Alıştırma ve Uygulama
6) Grup Çalışması
7) Beyin Fırtınası
8) Beyin Fırtınası
9) Örnek Olay
10) Örnek Olay
11) Bireysel Çalışma
12) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

70%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

30%

Ödev

1

20%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

30%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte