>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Çevre Eğitimi FBO385 Zorunlu Lisans 3 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Ahmet BİLGİN
Prof. Dr. Ayla KARATAŞ
Prof. Dr. Fikriye POLAT
Doç. Dr. Elif ÖZATA YÜCEL
Dr. Öğr. Üyesi Çiğdem YAĞCI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Çevre biliminin tanımını yapar,
2) Çevre biliminin tarihsel gelişimini anlar,
3) Yerel çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olur,
4) Hava, su, toprak ve gürültü kirliliklerini ve bunların kontrolünü kavrar,
5) Çevre ile ilgili kuruluşlar hakkında bilgi sahibi olur,
6) Çevre eğitimini ve önemini kavrar,
7) Çevre mevzuatını anlar,
8) Sürdürülebilir kalkınma için çevrenin önemini kavrar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek                         Yüksek           Yüksek
2 Yüksek                         Yüksek           Yüksek
3 Yüksek                         Yüksek           Yüksek
4 Yüksek                         Yüksek           Yüksek
5 Yüksek                         Yüksek           Yüksek
6 Yüksek                         Yüksek           Yüksek
7 Yüksek                         Yüksek           Yüksek
8 Yüksek                         Yüksek           Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Ekolojinin konusu ve kapsamı, biyolojide hiyerarşi düzeni, ekosistem, ekosistemin trofik yapısı, gradiyentler ve ekotonlar, ekosistem örnekleri, ekolojik ayak izi kavramı, ekosistemlerde enerji, güneş ışığı ve enerji dönüşümü, verimlilik kavramı, besin zincirleri ve besin ağında enerji paylaşımı, taşıma kapasitesi ve sürdürülebilirlik kavramı; biyo jeo kimyasal döngüler; azot, fosfor, kükürt, karbon ve su döngüsü, biyolojik birikim; sınırlayıcı ve düzenleyici faktörler, Liebig’in minimum yasası, ekotipler, toprak ve yangın ekolojisi, küresel iklim değişimi, popülasyon ekolojisi, popülasyon özellikleri, biyotik potansiyel, taşıma gücü, popülasyon genetiği, komunite ekolojisi, iki tür arasında etkileşim tipleri, birlikte evrim, grup seçilimi:işbirliğinin evrimi, türler arası rekabet, komensalizm, işbirliği, mutualizm, avlama, asalaklık, allelopati, otlama; habitat, ekolojik niş; komunite düzeyinde biyoçeşitlilik; ekosistem gelişimi (süksesyon), klimaks kavramı; biyomlar.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Ekolojide modelleme ve yararları
2) Ekosistem kavramı Ekosistemin trofik yapısı
3) Ekosistemin araştırılması
4) Besin zincirinde ve besin ağında enerji
5) Biyo-jeokimyasal döngüler
6) Geri Döngü Yolları
7) Ekosistemlerde sınırlayıcı ve düzenleyici faktörler
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Populasyon ekolojisi
10) Populasyon büyüklüğünün düzenlenmesi
11) Komünite ekolojisi Türler arasında etkileşimler
12) Habitat, niş, niş grubu özellikleri Komunite düzeyinde çeşitlilik
13) Süksesyon
14) Tarımsal peyzajlar ve teknoekosistemler
15) Önemli ekosistem tipleri ve biyomlar
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Ekolojinin temel ilkeleri/ Eugene P. Odum/ Palme Yayınevi
2- Ekoloji/ Nihat Şişli
3- Ekoloji ve Çevre Bilimleri/ Fikret Berkes
4- Ekolojinin Temel İlkeleri/ Eugene P. Odum7 Palme Yayınevi
5- Ekolojinin Temel İlkeleri/ Eugene P. Odum7 Palme Yayınevi
6- Ekolojinin Temel İlkeleri/ Eugene P. Odum7 Palme Yayınevi
7- Ekolojinin Temel İlkeleri/ Eugene P. Odum7 Palme Yayınevi
8- Ekolojinin Temel İlkeleri/ Eugene P. Odum7 Palme Yayınevi
9- Ekolojinin Temel İlkeleri/ Eugene P. Odum7 Palme Yayınevi

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Grup Çalışması
7) Beyin Fırtınası
8) Örnek Olay
9) Bireysel Çalışma
10) Problem Çözme
11) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

20%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte