>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | FBO271 | Seçmeli | Lisans | 2 | Güz | 4 |
Prof. Dr. Ahmet BİLGİN
Doç. Dr. Ömer ACAR
Doç. Dr. Canan DİLEK EREN
1) Fen öğrenmenin ve öğretmenin anlamını bilir
2) Fen öğretiminin amacını ve temel ilkelerini bilir
3) Fen öğretiminin tarihçesini bilir
4) Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının fen öğretimine yansımalarını bilir
5) Fen öğretiminin temel becerilerini bilir
6) Fen öğretimindeki güncel eğilimleri ve sorunları bilir
7) Etkili bir fen öğretiminin bileşenlerini bilir
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||||||||
1 | Düşük | Orta | Orta | Orta | Düşük | Yüksek | Yüksek | Düşük | Orta | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Orta | |
2 | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Yüksek | Düşük | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Düşük | Orta | Yüksek | |
3 | Orta | Orta | Yüksek | Düşük | Düşük | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Düşük | Orta | Orta | Orta | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Düşük | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | |
5 | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | |
6 | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Düşük | Orta | Orta | Orta | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Orta | Orta | Düşük | Yüksek | Yüksek | Düşük | Orta | |
7 | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Düşük | Orta |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Fen öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; fen öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; fen öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının fen öğretimine yansımaları; fen öğretiminde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; fen öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir fen öğretiminin bileşenleri; fen öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açılardan bakış.
1- Fen ve Teknoloji Öğretimi (Kuramdan Uygulamaya) Yazar(lar) : Ali Paşa Ayas Salih Çepni Ali Rıza Akdeniz Haluk Özmen Nevzat Yiğit Hakan Şevki Ayvacı Yayınevi: Pegem Akademi Yayıncılık
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Model Yapma
7) Rol Yapma
8) Grup Çalışması
9) Benzetim
10) Beyin Fırtınası
11) Altı Şapka Metodu
12) Örnek Olay
13) Bireysel Çalışma
14) Problem Çözme
15) Proje Temelli Öğrenme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
60% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
40% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte