>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Fen Öğretiminde Kavram Yanılgıları | FBO393 | Zorunlu | Lisans | 3 | Bahar | 3 |
Prof. Dr. Ahmet BİLGİN
Prof. Dr. Esma BULUŞ KIRIKKAYA
Doç. Dr. Canan DİLEK EREN
1) Fen Öğretiminde anlamlı öğrenme ve yapılandırmacılık kuramını bilir.
2) Kavram öğretiminde kullanılabilecek öğrenme ve öğretme yaklaşımlarını bilir.
3) Kavram haritalarını öğrenir
4) Kavram karikatürlerini bilir.
5) Kavramsal değişim metinlerini ve analojileri bilir.
6) Kavram yanılgılarının nedenlerini ve çözüm önerilerini öğrenir.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||||||||
1 | Düşük | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Orta | Yüksek | |||||||
2 | Yüksek | Düşük | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Orta | Yüksek | ||||||
3 | Yüksek | Düşük | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Orta | Yüksek | |||||||
4 | Yüksek | Düşük | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Orta | Yüksek | |||||||
5 | Yüksek | Düşük | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Orta | Yüksek | |||||||
6 | Yüksek | Düşük | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Orta | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Türkçe
Fen öğretiminde anlamlı öğrenme ve yapılandırmacılık kuramı, bilişsel öğrenme ve kavram öğrenimi; fen öğretiminde temel kavramlar ve kavram yanılgıları; kavram öğretiminde kullanılabilecek öğrenme ve öğretme yaklaşımları, kavram haritaları, kavramsal karikatürler, analojiler, kavramsal değişim metinleri; fen öğretiminde kavramsal öğrenme sürecinin değerlendirilmesi; fen öğretiminde kavram yanılgılarının nedenleri ve çözüm önerileri.
1- Brown, D. E. ve Clement, J. (1987). Misconceptions concerning newton's law of action
reaction: the underestimated importance of the third law. Proceedings of the
Second International Seminar Misconceptions and Educational Strategies
in Science and Mathematics. Vol III, Cornell University, 39 – 54
2- Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi, Salih Çepni, Pegem Akademi, 2008.
3- Fen Öğrenimi ve Öğretimi, Basri Atasoy, Asil Dağıtım, 2004
4- Clement, J. (1987). Overcoming students misconceptions in physics: the role of
anchoring intuitions and analogical validity. Proceedings of the Second
International Seminar Misconceptions and Educational Strategies in
Science and Mathematics. Vol III, Cornell University, 84 - 97
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Model Yapma
6) Rol Yapma
7) Grup Çalışması
8) Beyin Fırtınası
9) Örnek Olay
10) Bireysel Çalışma
11) Problem Çözme
12) Proje Temelli Öğrenme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
50% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
50% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte