>

Türkiye'nin Biyolojik Zenginlikleri

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Eğitim Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Türkiye'nin Biyolojik Zenginlikleri FBO488 Seçmeli Lisans 4 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Ahmet BİLGİN
Prof. Dr. Ayla KARATAŞ
Prof. Dr. Fikriye POLAT
Öğr. Gör. Serenad OTAR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Türkiye’nin bitki ve hayvan türleri açısından zenginliğinin nedenlerini kavrar.
2) Türkiye’nin fitocoğrafik bölgelerini ve özelliklerini kavrar.
3) Bölgelere göre değişen fauna ve flora özelliklerini ve iklim ve coğrafyanın bu özelliklere etkisini kavrar.
4) Arazi çalışması yaparak basit bir doğa müzesi kurmayı öğrenir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek                         Yüksek           Yüksek
2 Yüksek                         Yüksek           Yüksek
3 Yüksek                         Yüksek           Yüksek
4 Yüksek                         Yüksek           Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Türkçe

Dersin İçeriği

Biyoçeşitlilik, tür çeşitliliği, habitat çeşitliliği, ekolojik işlevler çeşitliliği ve örnekleri, genetik çeşitlilik, Türkiye biyocoğrafyası, Anadolunun jeolojik tarihi, Anadolu diyagonali, Geçmiş jeolojik dönemlerde katastrofik olaylar ve göç yolları ile Anadolu ilişkisi, karayosunları, eğreltiler, açık ve kapalı tohumlular, deniz omurgasız ve balıkları, sürüngen, kuş ve memeli hayvanların Anadoluda yaşayan örnekleri ve bu canlıların biyolojisi

Haftalık Ders İzlencesi

1) Biyolojik zenginliğin tanımı
2) Türkiyenin biyolojik zenginliğinin nedenleri
3) Kuşlar
4) Kelebekler
5) Sürüngenler
6) İki yaşamlılar
7) Açık tohumlular
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Kapalı tohumlular
10) Kapalı tohumlular
11) Balıklar
12) Endemik bitkiler
13) yabani çiçekler
14) Zehirli bitkiler
15) Memeliler
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Turkiye Amfibileri (Monografi), METEKSAN Yayınları, 69 s, Ankara, 1997
2- Turkiye Sürüngenleri (Monografi), METEKSAN Yayınları, 205 s, Ankara, 1997
3- Turkiye Memelileri (Monografi), METEKSAN Yayınları, 292 s, Ankara, 1998
4- Turkiye Kuşları (Monografi), METEKSAN Yayınları, 520 *s, Ankara, 1998

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Model Yapma
6) Rol Yapma
7) Grup Çalışması
8) Benzetim
9) Beyin Fırtınası
10) Bireysel Çalışma
11) Problem Çözme
12) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

50%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

60%

Ödev

1

40%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte