>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Disiplinlerarası Fen Öğretimi FBO473 Zorunlu Lisans 4 Güz 2

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Esma BULUŞ KIRIKKAYA
Doç. Dr. Ömer ACAR
Doç. Dr. Canan DİLEK EREN
Doç. Dr. Derya KALTAKÇI GÜREL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Disiplinler arası fen öğretiminin önemini kavrar.
2) Fende yeni bir ürün veya model geliştirmeye dönük işlemleri ve basamakları kullanır.
3) Karar verme süreçlerini ve karar vermeye etki eden faktörleri bilir.
4) Sosyobilimsel konuların öğretimine yönelik öğretim teknik ve stratejileri kullanır.
5) Yeni bir bilimsel ürün geliştirmeye dönük veya sosyobilimsel konuların anlatımına dönük bir ders planı hazırlayıp sunar
6) STEM yaklaşımı ile proje hazırlar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Öğrenme Kazanımları
1     Düşük Orta   Yüksek               Yüksek            
2           Yüksek                            
3           Yüksek                            
4           Orta                   Orta        
5           Yüksek       Düşük         Orta          
6           Yüksek                            

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Disiplenlerarası yaklaşımın önemi ve tarihsel gelişimi; MEB Fen Bilimleri programındaki yeri ve önemi; 21.yüzyıl becerileri ve eğitime yansımaları; Disiplinlerarası yaklaşımın sınıf/laboratuvar uygulamaları ve etkinlik örnekleri; STEM yaklaşımı ve ders planı hazırlama ve değerlendirme; STEM yaklaşımına dayalı özgün proje hazırlama ve sunma.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Ders konuları ve değerlendirme ölçütleri hakkında genel bilgilendirme.
2) Güncel Fen Eğitimi problemleri özelinde Disiplinlerarası Fen öğretiminin yeri.
3) Disiplinler arası Fen öğretiminin tarihçesi. Dünyada ve Türkiye'deki bu konuya ilişkin girişimler.
4) Disiplinler arası Fen öğretme-öğrenme modelleri ve örnekleri.
5) Disiplinler arası Fen öğretme-öğrenme modelleri ve örnekleri.
6) Disiplinler arası Fen öğretimi uygulama örnekleri.
7) Disiplinler arası Fen Öğretiminde ölçme ve değerlendirme.
8) Arasınav.
9) Sosyobilimsel konuların tanımı, örnekleri, bu konuların Fen öğrenimindeki yeri ve önemi. Sosyo bilimsel konularda öğrenme zorlukları ve bunlarla baş etme yöntemleri.
10) Karar verme süreçleri ve karar vermeye etki eden faktörler.
11) Sosyobilimsel konuların öğretimine yönelik öğretim teknik ve stratejileri.
12) Öğrencilerin yazılı ve sözlü argümantasyonlarının değerlendirilme teknikleri.
13) Disiplinler arası fen öğretimine ve sosyobilimsel konuların öğretimine yönelik uygulamalar.
14) Disiplinler arası fen öğretimine ve sosyobilimsel konuların öğretimine yönelik uygulamalar.
15) Disiplinler arası fen öğretimine ve sosyobilimsel konuların öğretimine yönelik uygulamalar.
16) Dersin genel bir değerlendirilmesi.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Çepni, Salih (2018). Kuramdan uygulamaya STEM eğitimi. PEGEM, Ankara.
2- Erduran, S., Jimenez-Aleixandre, M.P. (2007). Argumentation in science education. Springer, London.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Alıştırma ve Uygulama
6) Grup Çalışması
7) Beyin Fırtınası
8) Örnek Olay
9) Bireysel Çalışma
10) Problem Çözme
11) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

70%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

40%

Ödev

1

20%

Uygulama

1

40%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

30%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte