>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Disiplinlerarası Fen Öğretimi | FBO473 | Zorunlu | Lisans | 4 | Güz | 2 |
Prof. Dr. Esma BULUŞ KIRIKKAYA
Doç. Dr. Ömer ACAR
Doç. Dr. Canan DİLEK EREN
Doç. Dr. Derya KALTAKÇI GÜREL
1) Disiplinler arası fen öğretiminin önemini kavrar.
2) Fende yeni bir ürün veya model geliştirmeye dönük işlemleri ve basamakları kullanır.
3) Karar verme süreçlerini ve karar vermeye etki eden faktörleri bilir.
4) Sosyobilimsel konuların öğretimine yönelik öğretim teknik ve stratejileri kullanır.
5) Yeni bir bilimsel ürün geliştirmeye dönük veya sosyobilimsel konuların anlatımına dönük bir ders planı hazırlayıp sunar
6) STEM yaklaşımı ile proje hazırlar.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||||||||
1 | Düşük | Orta | Yüksek | Yüksek | |||||||||||||||||
2 | Yüksek | ||||||||||||||||||||
3 | Yüksek | ||||||||||||||||||||
4 | Orta | Orta | |||||||||||||||||||
5 | Yüksek | Düşük | Orta | ||||||||||||||||||
6 | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Disiplenlerarası yaklaşımın önemi ve tarihsel gelişimi; MEB Fen Bilimleri programındaki yeri ve önemi; 21.yüzyıl becerileri ve eğitime yansımaları; Disiplinlerarası yaklaşımın sınıf/laboratuvar uygulamaları ve etkinlik örnekleri; STEM yaklaşımı ve ders planı hazırlama ve değerlendirme; STEM yaklaşımına dayalı özgün proje hazırlama ve sunma.
1- Çepni, Salih (2018). Kuramdan uygulamaya STEM eğitimi. PEGEM, Ankara.
2- Erduran, S., Jimenez-Aleixandre, M.P. (2007). Argumentation in science education. Springer, London.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Alıştırma ve Uygulama
6) Grup Çalışması
7) Beyin Fırtınası
8) Örnek Olay
9) Bireysel Çalışma
10) Problem Çözme
11) Proje Temelli Öğrenme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
70% |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|||||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
30% |
||||||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte