>

Davranışın Biyolojik Temelleri

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Eğitim Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Davranışın Biyolojik Temelleri FBO392 Seçmeli Lisans 3 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Ayla KARATAŞ
Prof. Dr. Fikriye POLAT

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Davranışın biyolojik ve fizyolojik temellerini tanımlayabilme
2) Davranışı temellendiren biyolojik ve fizyolojik süreçleri ilişkilendirebilme
3) Sinir hücresi yapısı ve işleyiş mekanizmalarını açıklayabilme
4) Sinir sistemi yapılarını açıklayabilme
5) Beyin bölgelerini açıklayabilme
6) Öğrenme ve bellek süreçlerini açıklayabilme
7) Hayvan davranışlarının kökenini ve evrimini açıklayabilme

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek                         Yüksek           Yüksek
2 Yüksek                         Yüksek           Yüksek
3 Yüksek                         Yüksek           Yüksek
4 Yüksek                         Yüksek           Yüksek
5 Yüksek                         Yüksek           Yüksek
6 Yüksek                         Yüksek           Yüksek
7 Yüksek                         Yüksek           Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Sinirsel Bütünlük Merkezi Sinir sistemi Biyoritim, Uyku Duyu Kodlanması ve Duyum Renk, Derinlik, Ses ve Denge Duyularının Oluşumu Davranışın Hormonal Kontrolü Hayvanlarda Uyartılar Ve İşaretler Bir Davranış Olarak Öğrenme Ve Öğrenmenin Fizyolojisi Davranış Farklılıklarına Genetik Yapının Etkisi Heterojen Populasyonlar Ve Davranış Değişimi Davranışı Kontrol Eden Tek Genlerin Etkileri Davranış Genetiği Çalışmalarında Model Organizmalar İnsanlarda Davranış Genetiği Araştırmaları

Haftalık Ders İzlencesi

1) Sinirsel Bütünlük
2) Merkezi Sinir sistemi
3) Biyoritim, Uyku
4) Duyu Kodlanması ve Duyum
5) Renk, Derinlik, Ses ve Denge Duyularının Oluşumu
6) Davranışın Hormonal Kontrolü
7) Hayvanlarda Uyartılar Ve İşaretler
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Bir Davranış Olarak Öğrenme Ve Öğrenmenin Fizyolojisi
10) Davranış Farklılıklarına Genetik Yapının Etkisi
11) Heterojen Populasyonlar Ve Davranış Değişimi
12) Davranışı Kontrol Eden Tek Genlerin Etkileri
13) Davranış Genetiği Çalışmalarında Model Organizmalar
14) İnsanlarda Davranış Genetiği Araştırmaları
15) Konuyla ilgili makale incelemesi
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Modern Biyoloji, Claude A. Ville (Çeviri Nihat Şişli, Nihat Bozcuk), MEB Yayınları
2- Genetik Kavramlar, William Klug, Michael Cummings, Palme Yayınevi, Ankara, 2009.
3- Ders Notları
4- İlgili web sayfaları
5- İlgili web sayfaları
6- İlgili web sayfaları
7- İlgili web sayfaları
8- İlgili web sayfaları
9- İlgili web sayfaları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Grup Çalışması


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte