>

Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Eğitim Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi EGT521 Seçmeli Lisans 2 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Arş. Gör. Dr. Samet GÖÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Bu dersin sonunda öğrenci; 1.Öğrenciler hastanede yatan çocukların psikolojisi ve ruh sağlığı konularına vakıf olurlar 2.Çocukların psikolojik sağlıklarını etkileyecek faktörler hakkında bilgi sahibi olurlar. 3.Çocuklarda duygu ve davranım sorunları konularında bilgi sahibi olurlar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Öğrenme Kazanımları
1   Düşük Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Düşük Orta Orta Düşük Orta Düşük Orta Orta Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Özel Eğitim

Dersin İçeriği

Ruh sağlığı kavramı, çeşitli teoriler, psikolojik olgunluk, çocuk ruh sağlığı, ruh sağlığının dönemleri, zeka gelişimi, aile, çocuk yetiştirme, özel sorunlar, davranış bozuklukları, hiperaktivite, çocukluk depresyonu, özel öğrenme güçlükleri, süreğen hastalık, süreğen hastalığı olan çocukların gelişim özellikleri, çocukların fiziksel özellikleri, çocukların kişilik özellikleri, önleme ve erken tanı, hastalığı en aza indirecek tıbbi önleme yolları, aile işbirliği ve bilgilendirmenin önemi, süreğen hastalığı olan çocukların eğitimi, hastanede yatan çocukların ruhsal durumları, çocuk, aile, personel etkileşimi, hastanede oyun ve oyun odaları, hastane okulları, çocuk ve aileleri hastaneye hazırlayıcı eğitim, farklı öğretim materyalleri

Haftalık Ders İzlencesi

1) .
2) .
3) .
4) .
5) .
6) .
7) .
8) .
9) .
10) .
11) .
12) .
13) .
14) .
15) .
16) .

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Bayhan. P. Ve Artan, İ. (editörler)(2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk, Hedef Yayıncılık: Ankara

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte