>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Bilim Tarihi ve Felsefesi EGT539 Seçmeli Lisans 4 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Meriç BİLGİÇ
Doç. Dr. Aslı EŞME
Doç. Dr. Hakan TURAN
Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Arzu ARI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Bilimin yapısını ve özelliklerini anlar.
2) Bilimsel yöntemi anlar.
3) Bilimsel çalışmaların tarihsel olarak gelişimini kavrar.
4) Bilimin insan ve toplum üzerindeki etkisini kavrar.
5) Farklı felsefi görüşleri değerlendirir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek   Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

.

Dersin İçeriği

Bilim, felsefe, bilimsel yöntem; Antik Yunan, Ortaçağ Avrupası, Skolastik felsefe ve bilim; İslam kültür coğrafyasında bilim ve felsefe; Mezopotamya’da bilim; Rönesans Avrupası’nda bilim ve felsefe; aydınlanma çağında bilim ve felsefe; bilimlerin sınıflandırılması; bilim, bilimcilik (bilimizm), ideoloji, etik ve din ilişkileri; bilim ve paradigmalar; Viyana ve Frankfurt düşünce okulları; yirminci ve yirmi birinci yüzyıllarda bilim eleştirileri.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Kültür, teknoloji, bilim ve felsefe kavramlarına giriş.
2) Mezopotamya’da Bilim, Din ve Toplum.
3) Antik Yunanda Bilim ve Felsefe.
4) Ortaçağ Avrupası ve Skolastik Felsefe ve Bilim.
5) İslam Kültür Coğrafyasında Bilim ve felsefe: İbn’i Haldun.
6) Rönesans Avrupası’nda Bilim ve Felsefe.
7) Aydınlanma ve Pozitivizm Çağında; Toplum ve Bilim Felsefesi
8) Ara sınav
9) Viyana ve Frankfurt düşünce okulları
10) Bilimlerin sınıflandırılması; bilim, bilimcilik (bilimizm), ideoloji, etik ve din ilişkileri; bilim ve paradigmalar;
11) Bilimlerin sınıflandırılması; bilim, bilimcilik (bilimizm), ideoloji, etik ve din ilişkileri; bilim ve paradigmalar;
12) Bilim ve paradigmalar
13) Bilim ve paradigmalar
14) 20. ve 21. yüzyıllarda bilim eleştirileri
15) 20. ve 21. yüzyıllarda bilim eleştirileri
16) Final

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Ders Notu / Lecture Note
2- Bilim Tarihi Cemal Yıldırım
3- Bilim Tarihi Hüseyin Gazi Topdemir, Yavuz Unat

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte