>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Özel Eğitim ve Kaynaştırma | EGT413 | Zorunlu | Lisans | 4 | Güz | 4 |
Öğr. Gör. Ayşe Hicret GÜDÜK
Ögr. Gör. Dr. Barış DEMİR
1) Özel Eğitim ve Kaynaştırma Uygulamalarını açıklayabilecektir.
2) Engellilerin eğitimiyle ilgili dünyada ve Türkiye'de yasal düzenlemeler. Kaynaştırmanın tarihçesi.
3) Özel eğitim hizmeti sunan meslek grupları, İşbirliği modelleri.
4) Değerlendirme sürecinde izlenen adımlar. Değerlendirme türleri ve farklılıkları.
5) Seyrek Rastlanan Yetersizlikleri Olan Öğrenciler.
6) Kaynaştırmayı Başarıya Ulaştıran Etmenleri açıklayabilecektir. Kaynaştırma Uygulamalarında Öğretimin Planlanmasına yönelik açıklama yapabilecektir.
7) Sınıf gereksinimlerini belirleme. Öğrencilerin güçlü yönlerini ve gereksinimlerini belirleme. Problem alanlarına yönelik uyarlamalar. Öğrenci gelişimini değerlendirme. Kaynaştırma sınıflarında yapılacak olası düzenlemeler Kaynaştırma Uygulamalarında Öğrenmenin Değerlendirilmesi.
8) Başarının Değerlendirilmesi. Sınav Uyarlamaları. Performansı Temel alan Değerlendirmeler.
9) Uygun davranışların oluşumunu destekleme. Uygun olmayan davranışların oluşumunu önleme. Uygun olmayan davranışlarla başa çıkma. Davranış değiştirme planı hazırlama.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||||||||
1 | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | |
2 | Düşük | Düşük | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
4 | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | |
5 | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | |
6 | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | |
7 | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | |
8 | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | |
9 | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük |
Yüz Yüze
Yok
Eğitim psikolojisi
1 Kaynaştırmaya ilişkin temel kavramlar ve iligili yasal düzenlemeler 2 Kaynaştırmanın yararları ve tutumlar 3 Kaynaştırma uygulanan sınıflarda yapılması gereken öğretimsel ve fiziksel düzenlemeler, 4 Eğitsel değerlendirme 5 bireyselleştirilmiş eğitim (BEP) programı hazırlama 6 bireyselleştirilmiş eğitim (BEP) programı hazırlama 7 bireyselleştirilmiş eğitim (BEP) programı örneklerini inceleme ve BEP hazırlama 8 Ara Sınav 9 Değerlendirme, sınavlarda yapılacak uyarlamalar 10 Kaynaştırma öğrencilerinin uyum problemleri, problem davranışları ve depresyon gibi psikolojik sağlık sorunları 11 Kaynaştırma öğrencisinin sosyal kabulü 12 Kaynaştırma öğrencisine yönelik rehberlik çalışmaları 13 Ailelere eğitsel rehberlik, aile-okul işbirliği 14 Ailelerin engele uyumu, özel gereksinimli çocukların ailelerine yönelik danışmanlık 15 Final Sınavı
1- Özel Eğitim ve Kaynaştırma-İbrahim H. Diken
2- Özel Eğitim ve Kaynaştırma-Atilla Cavkaytar
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Beyin Fırtınası
5) Örnek Olay
6) Bireysel Çalışma
7) Problem Çözme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte