>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Matematik Okuryazarlığı EGT725 Seçmeli Lisans 4 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Arzu ARI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Matematik okuryazarlığı bireye bir ifadeyi matematiksel ifadeye dönüştürebilme
2) Matematiksel dili kullanabilme
3) Problem çözebilme, matematiksel düşünebilme, sosyal, güncel ve bilimsel olaylardaki matematiksel ilişkileri görebilme ve kullanabilme

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Öğrenme Kazanımları
1   Yüksek                       Yüksek            
2 Yüksek Yüksek                       Yüksek            
3 Yüksek Yüksek Yüksek                     Yüksek            

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Matematik okuryazarlığı bireye bir ifadeyi matematiksel ifadeye dönüştürebilme, matematiksel dili kullanabilme, problem çözebilme, matematiksel düşünebilme, sosyal, güncel ve bilimsel olaylardaki matematiksel ilişkileri görebilme ve kullanabilme becerisi kazandırma.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Matematik Okuryazarlığı ve Amacı
2) Matematik Okuryazarlığının Dayandığı Temel Kavramlar
3) Matematik Okuryazarlığı Sorularının Sınıflandırması
4) PISA (Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı) Çerçevesi
5) Türkiye’nin PISA’ daki Performansı
6) Matematik Okuryazarlığı Modelleme Sürecinin Analizi
7) Matematik Okuryazarlık Becerileri: İletişim Becerisi
8) Arasınav
9) Matematik Okuryazarlık Becerileri: Matematikleştirme Becerisi
10) Matematik Okuryazarlık Becerileri: Akıl Yürütme ve İspatlama Becerisi
11) Matematik Öğretimi ve Matematik Okuryazarlığı
12) Matematik Okuryazarlığı Modelleme Süreci ve Problem Çözme Öğretimi
13) Matematik Okuryazarlığı ve Matematiksel Kavramların Öğretimi
14) Matematik Okuryazarlığı Değerlendirme
15) Öğretim etkinlik örnekleri
16) Final sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- 1. Altun, M.(2022). İlkokullarda (1,2,3,4.Sınıflarda). Matematik Öğretimi. Bursa: Ekin Yayınevi.
2- 2.Altun, M., Ülger, K. ve Bozkurt, I.(2022). Matematik Okuryazarlığı El Kitabı. Bursa: Ekin Basımevi.
3- Çepni, S. (2016). PISA ve TİMSS Mantığını ve Sorularını Anlama. Ankara: Pegem Akademi.
4- Karabel, T. (2018). Matematik Okuryazarlığı ve PISA. Ankara: Anı Yayıncılık.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte