>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Matematik Okuryazarlığı | EGT725 | Seçmeli | Lisans | 4 | Güz | 3 |
Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Arzu ARI
1) Matematik okuryazarlığı bireye bir ifadeyi matematiksel ifadeye dönüştürebilme
2) Matematiksel dili kullanabilme
3) Problem çözebilme, matematiksel düşünebilme, sosyal, güncel ve bilimsel olaylardaki matematiksel ilişkileri görebilme ve kullanabilme
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | |||||||||||||||||||
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||||||||||||||||||
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
yok
Matematik okuryazarlığı bireye bir ifadeyi matematiksel ifadeye dönüştürebilme, matematiksel dili kullanabilme, problem çözebilme, matematiksel düşünebilme, sosyal, güncel ve bilimsel olaylardaki matematiksel ilişkileri görebilme ve kullanabilme becerisi kazandırma.
1- 1. Altun, M.(2022). İlkokullarda (1,2,3,4.Sınıflarda). Matematik Öğretimi. Bursa: Ekin Yayınevi.
2- 2.Altun, M., Ülger, K. ve Bozkurt, I.(2022). Matematik Okuryazarlığı El Kitabı. Bursa: Ekin Basımevi.
3- Çepni, S. (2016). PISA ve TİMSS Mantığını ve Sorularını Anlama. Ankara: Pegem Akademi.
4- Karabel, T. (2018). Matematik Okuryazarlığı ve PISA. Ankara: Anı Yayıncılık.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte