>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitim Psikolojisi | EGT114 | Zorunlu | Lisans | 3 | Güz | 4 |
Doç. Dr. Osman Nejat AKFIRAT
Doç. Dr. Zeynep AYDIN SÜNBÜL
Doç. Dr. Aslı EŞME
Doç. Dr. Hüseyin GÜL
Doç. Dr. Yıldız ÖZTAN ULUSOY
Doç. Dr. Gülşah TURA
Dr. Öğr. Üyesi Yurdagül DOĞUŞ
Dr. Öğr. Üyesi Fevziye DOLUNAY CUĞ
1) Psikoloji ve eğitim psikolojisinin tanım ve işlevlerini bilir.
2) Fiziksel, bilişsel ve psikososyal gelişim dönemlerini kavrar.
3) Bireysel farklılıkların öğretim sürecine ve öğrenme algısına etkisini açıklar.
4) İnsan davranışlarını etkileyen temel öğrenme süreçlerini açıklamaya yönelik kuramları bilir.
5) Gelişim alanlarının öğretim basamaklarına göre özelliklerini kavrar.
6) Eğitim psikolojisi bakış açısını ve yaklaşımlarını kişiliği ve alanıyla bütünleştirir.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||||||||||||||
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||||||||||||||
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||||||||||||||
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||||||||||||||
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||||||||||||||
6 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
1- Gelişim ve öğrenme ile ilgili temel kavramların tanımlarını yapar. 2- Doğum öncesi dönemden ergenlik dönemi sonuna kadar bedensel büyüme ve gelişme özelliklerini söyler. 3- Bilişsel gelişime ilişkin temel kavramları ve evrelerini, özelliklerini açıklar 4- Kişilik gelişimi ile ilgili temel kuramları bilir, aralarında ki benzer ve farklılıkları ayıt eder. 5- Ahlak gelişimi sürecinin tanımını söyler. 6- Davranışçı kuramla ilgili kavramları açıklar. 7- Bilişsel kuramla ilgili kavramları açıklar. 8- Belli başlı öğretim modellerini özellikleri ile açıklar. 9- Güdü ve güdülenmeye ilişkin kavramları söyler ve kuramlarını açıklar.
1- Terzi,I. Ş. (Ed.). (2013). Eğitim psikolojisi.. Ankara: PegemA Yayıncılık
2- Yeşilyaprak, B (2014). Eğitim psikolojisi.. Ankara: Nobel Yayıncılık
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Beyin Fırtınası
6) Bireysel Çalışma
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
50% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
50% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte