>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Veri İşleme ve Olasılık Öğretimi | IMO304 | Zorunlu | Lisans | 3 | Bahar | 4 |
Doç. Dr. Yasemin KATRANCI
Doç. Dr. Yusuf KOÇ
1) Olasılıkla ilgili temel kavramları bilme,
2) Olasılık çeşitleri, olasılık simülasyonları ve olasılık dağılımlarını bilme
3) veri toplama, verilerin organize edilmesi, gösterimi ve analizi, dağılım kavramı, sıklık dağılımları, merkezî eğilim ölçüleri ve dağılım ölçüleri konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.)bilgisini kazanma;
4) Bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrencilerin yaşadığı zorlukları, hatalarını, kavram yanılgılarını ve bunların nedenlerini bilme)bilme
5) Bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisini kurma
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | |
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | |
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Sayıların Öğretimi
Olasılıkla ilgili temel kavramlar, olasılık çeşitleri, olasılık simülasyonları ve olasılık dağılımları; veri toplama, verilerin organize edilmesi, gösterimi ve analizi, dağılım kavramı, sıklık dağılımları, merkezî eğilim ölçüleri ve dağılım ölçüleri konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrencilerin yaşadığı zorlukları, hatalarını, kavram yanılgılarını ve bunların nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi.
1- Akkoç, H., & Yeşildere-İmre, S. (2015). Teknolojik pedagojik alan bilgisi temelli olasılık ve istatistik öğretimi. Ankara: Pegem Akademi. Baykul, Y. (2005). Ortaokulda matematik öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.MEB (2018), 1-8. Sınıflar Matematik Öğretim ProgramıVan De Walle, J. (2012). İlkokul ve ortaokul matematiği (S.Durmuş, Çev. Edi.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
2- Baltacı, S., & Bütüner, S. Ö. (Eds.) (2023). Etkinlik temelli olasılık ve istatistik öğretimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
3- Güven, B., Özmen, Z. M., Gürbüz, R. (Eds.) (2022). Teoriden pratiğe olasılık ve istatistik öğretimi. Ankara: Vizetek Yayıncılık.
4- Altun, M. (2022). Olasılık ve istatistik öğretimi. Bursa: Aktüel Yayıncılık.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Model Yapma
7) Grup Çalışması
8) Benzetim
9) Beyin Fırtınası
10) Örnek Olay
11) Laboratuvar/Çalıştay
12) Bireysel Çalışma
13) Problem Çözme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte