>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Veri İşleme ve Olasılık Öğretimi IMO304 Zorunlu Lisans 3 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Yasemin KATRANCI
Doç. Dr. Yusuf KOÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Olasılıkla ilgili temel kavramları bilme,
2) Olasılık çeşitleri, olasılık simülasyonları ve olasılık dağılımlarını bilme
3) veri toplama, verilerin organize edilmesi, gösterimi ve analizi, dağılım kavramı, sıklık dağılımları, merkezî eğilim ölçüleri ve dağılım ölçüleri konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.)bilgisini kazanma;
4) Bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrencilerin yaşadığı zorlukları, hatalarını, kavram yanılgılarını ve bunların nedenlerini bilme)bilme
5) Bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisini kurma

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Düşük Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Düşük Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Düşük Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Düşük Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Düşük Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Sayıların Öğretimi

Dersin İçeriği

Olasılıkla ilgili temel kavramlar, olasılık çeşitleri, olasılık simülasyonları ve olasılık dağılımları; veri toplama, verilerin organize edilmesi, gösterimi ve analizi, dağılım kavramı, sıklık dağılımları, merkezî eğilim ölçüleri ve dağılım ölçüleri konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrencilerin yaşadığı zorlukları, hatalarını, kavram yanılgılarını ve bunların nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Olasılıkla ilgili temel kavramlar
2) Olasılık çeşitleri
3) Olasılık simülasyonları ve Olasılık dağılımları
4) Veri toplama/ Verilerin organize edilmesi, gösterimi / Veri analizi
5) Dağılım kavramı, sıklık dağılımları, Merkezi eğilim ölçüleri ve dağılım ölçüleri konularının öğretimi
6) İlgili konulara yönelik öğrenci bilgisi (Makale inceleme)
7) Olasılık konusuna yönelik öğrencilerin yaşadığı zorluklar, hatalar, kavram yanılgıları ve nedenlerini araştırma (Makale inceleme)
8) ARASINAV
9) İstatistik konusuna yönelik öğrencilerin yaşadığı zorluklar, hatalar, kavram yanılgıları ve nedenlerini araştırma (Makale inceleme)
10) İlkokul (1-4) Matematik Dersi Öğretim Programında Veri İşleme Öğrenme Alanının İncelenmesi/ Uygulama Örnekleri
11) Ortaokul (5-8) Matematik Dersi Öğretim Programında Veri İşleme ve Olasılık Öğrenme Alanlarının İncelenmesi/ Uygulama Örnekleri
12) Olasılık Öğretimi (Makale İnceleme)
13) İstatistik Öğretimi (Makale İnceleme)
14) Olasılık ve İstatistik konularının günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi
15) Genel Değerlendirme
16) Dönem Sonu Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Akkoç, H., & Yeşildere-İmre, S. (2015). Teknolojik pedagojik alan bilgisi temelli olasılık ve istatistik öğretimi. Ankara: Pegem Akademi. Baykul, Y. (2005). Ortaokulda matematik öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.MEB (2018), 1-8. Sınıflar Matematik Öğretim ProgramıVan De Walle, J. (2012). İlkokul ve ortaokul matematiği (S.Durmuş, Çev. Edi.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
2- Baltacı, S., & Bütüner, S. Ö. (Eds.) (2023). Etkinlik temelli olasılık ve istatistik öğretimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
3- Güven, B., Özmen, Z. M., Gürbüz, R. (Eds.) (2022). Teoriden pratiğe olasılık ve istatistik öğretimi. Ankara: Vizetek Yayıncılık.
4- Altun, M. (2022). Olasılık ve istatistik öğretimi. Bursa: Aktüel Yayıncılık.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Model Yapma
7) Grup Çalışması
8) Benzetim
9) Beyin Fırtınası
10) Örnek Olay
11) Laboratuvar/Çalıştay
12) Bireysel Çalışma
13) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte