>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Matematiksel Problem Kurma IMO403 Zorunlu Lisans 4 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Yasemin KATRANCI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Matematiksel problem türlerini bilir.
2) Problem kurmanın tanımını, süreci, özelliklerini ve önemini bilir.
3) Problem kurma sınıflamalarını bilir.
4) Problem kurma stratejilerini bilir.
5) Ortaokul matematik dersi öğretim programında ve ders kitaplarında yer alan problem kurma uygulamalarını bilir.
6) Problem kurmanın değerlendirmesini bilir.
7) Problem kurma temelli öğrenmeyi bilir.
8) Matematiksel problem kurmada üstbilişi ve yaratıcılığı bilir.
9) Problem kurmada teknoloji kullanımını bilir.
10) Problem kurmada değerlendirmeyi bilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek   Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Orta Yüksek Düşük Yüksek Düşük Yüksek Yüksek
2 Yüksek   Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Orta Yüksek Düşük Yüksek Düşük Yüksek Yüksek
3 Yüksek   Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Orta Yüksek Düşük Yüksek Düşük Yüksek Yüksek
4 Yüksek   Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Orta Yüksek Düşük Yüksek Düşük Yüksek Yüksek
5 Yüksek   Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Orta Yüksek Düşük Yüksek   Yüksek Yüksek
6 Yüksek   Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Orta Yüksek Düşük Yüksek Düşük Yüksek Yüksek
7 Yüksek   Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Orta Yüksek Düşük Yüksek Düşük Yüksek Yüksek
8 Yüksek   Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Orta Yüksek Düşük Yüksek Düşük Yüksek Yüksek
9 Yüksek   Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Orta Yüksek Düşük Yüksek Düşük Yüksek Yüksek
10 Yüksek   Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Orta Yüksek Düşük Yüksek Düşük Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Matematikte Problem Çözme

Dersin İçeriği

1. Problem ve problem türleri 2. Problem kurmanın tanımı, süreci, özellikleri ve önemi 3. Problem kurma sınıflamaları 4. Problem kurma stratejileri 5. Farklı problem kurma çalışmalarının yapılması 6. Ortaokul matematik dersi öğretim programında ve ders kitaplarında problem kurma 7. Problem kurmanın değerlendirilmesi

Haftalık Ders İzlencesi

1) Matematiksel problem türleri
2) Matematik eğitiminde performans ve proje problemleri
3) Matematiksel problem kurmanın doğası, amacı ve önemi
4) Problem kurma sınıflamaları
5) Problem kurma stratejileri
6) Farklı problem kurma çalışmalarının yapılması
7) Farklı problem kurma çalışmalarının yapılması
8) Arasınav
9) Ortaokul matematik dersi öğretim programında ve ders kitaplarında problem kurma
10) Problem kurma temelli öğrenme
11) Matematiksel problem kurmada üstbiliş
12) Matematiksel problem kurmada yaratıcılık
13) Teknoloji destekli problem kurma
14) Problem kurmanın değerlendirilmesi
15) Değerlendirme aracı olarak problem kurma
16) Dönem sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Özgen, K., Kar, T., Çenberci, S., & Zengin, Y. (Eds.) (2023). Matematikte problem çözme ve problem kurma. Ankara: Pegem Akademi.
2- Ay, Z. S., & Yığ, K. G. (2021). Problem kurma yaklaşımıyla öğretim: Doğrusal denklemler örneği. Ankara: Anı Yayıncılık.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Grup Çalışması
6) Beyin Fırtınası
7) Bireysel Çalışma
8) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

50%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Ödev

4

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte