>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Matematiksel Problem Kurma | IMO403 | Zorunlu | Lisans | 4 | Güz | 4 |
Doç. Dr. Yasemin KATRANCI
1) Matematiksel problem türlerini bilir.
2) Problem kurmanın tanımını, süreci, özelliklerini ve önemini bilir.
3) Problem kurma sınıflamalarını bilir.
4) Problem kurma stratejilerini bilir.
5) Ortaokul matematik dersi öğretim programında ve ders kitaplarında yer alan problem kurma uygulamalarını bilir.
6) Problem kurmanın değerlendirmesini bilir.
7) Problem kurma temelli öğrenmeyi bilir.
8) Matematiksel problem kurmada üstbilişi ve yaratıcılığı bilir.
9) Problem kurmada teknoloji kullanımını bilir.
10) Problem kurmada değerlendirmeyi bilir.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Orta | Yüksek | Düşük | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | ||
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Orta | Yüksek | Düşük | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | ||
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Orta | Yüksek | Düşük | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | ||
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Orta | Yüksek | Düşük | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | ||
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Orta | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||
6 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Orta | Yüksek | Düşük | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | ||
7 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Orta | Yüksek | Düşük | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | ||
8 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Orta | Yüksek | Düşük | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | ||
9 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Orta | Yüksek | Düşük | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | ||
10 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Orta | Yüksek | Düşük | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Matematikte Problem Çözme
1. Problem ve problem türleri 2. Problem kurmanın tanımı, süreci, özellikleri ve önemi 3. Problem kurma sınıflamaları 4. Problem kurma stratejileri 5. Farklı problem kurma çalışmalarının yapılması 6. Ortaokul matematik dersi öğretim programında ve ders kitaplarında problem kurma 7. Problem kurmanın değerlendirilmesi
1- Özgen, K., Kar, T., Çenberci, S., & Zengin, Y. (Eds.) (2023). Matematikte problem çözme ve problem kurma. Ankara: Pegem Akademi.
2- Ay, Z. S., & Yığ, K. G. (2021). Problem kurma yaklaşımıyla öğretim: Doğrusal denklemler örneği. Ankara: Anı Yayıncılık.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Grup Çalışması
6) Beyin Fırtınası
7) Bireysel Çalışma
8) Problem Çözme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
50% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
50% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte