>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Matematiksel Modelleme | IMO402 | Zorunlu | Lisans | 4 | Bahar | 4 |
Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Arzu ARI
1) Matematiksel düşünmenin gelişimi üzerine yapılan araştırmaları açıklar.
2) Matematiksel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri, farklı modeller yardımıyla gösterir.
3) Bu modelleri, öğretilen kavramları ve bunlar arasındaki ilişkileri öğrencinin düzeyine uyarlar.
4) 4Konularla ilgili matematiksel modellergeliştirir.
5) Alanla ilgili araştırma yapar.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Problem Çözme
Matematiksel modelleme ve problem çözme; matematik öğretiminde modeller vemodelleme süreci; modelleme döngüsü (problemi tanımlama, manipülasyon, tahmin vedoğrulama), model geliştirme basamakları; model geliştirme prensipleri; modellemeetkinliklerinin matematik sınıflarında uygulanması ve öğretmenin rolü; matematikselmodelleme etkinlikleri hazırlama ve öğrencilerin matematiksel düşünme süreçlerininizlenmesi
1- Altun, M. Matematik Öğretimi
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Model Yapma
6) Grup Çalışması
7) Beyin Fırtınası
8) Problem Çözme
9) Proje Temelli Öğrenme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
70% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
30% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte