>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Matematiksel Modelleme IMO402 Zorunlu Lisans 4 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Arzu ARI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Matematiksel düşünmenin gelişimi üzerine yapılan araştırmaları açıklar.
2) Matematiksel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri, farklı modeller yardımıyla gösterir.
3) Bu modelleri, öğretilen kavramları ve bunlar arasındaki ilişkileri öğrencinin düzeyine uyarlar.
4) 4Konularla ilgili matematiksel modellergeliştirir.
5) Alanla ilgili araştırma yapar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Problem Çözme

Dersin İçeriği

Matematiksel modelleme ve problem çözme; matematik öğretiminde modeller vemodelleme süreci; modelleme döngüsü (problemi tanımlama, manipülasyon, tahmin vedoğrulama), model geliştirme basamakları; model geliştirme prensipleri; modellemeetkinliklerinin matematik sınıflarında uygulanması ve öğretmenin rolü; matematikselmodelleme etkinlikleri hazırlama ve öğrencilerin matematiksel düşünme süreçlerininizlenmesi

Haftalık Ders İzlencesi

1) Matematikte problem çözmede strateji kullanımları.
2) Matematikte problem çözmede strateji kullanımları.
3) Matematikte problem çözmede strateji kullanımları.
4) Problem çözme.
5) Problem çözme.
6) Problem çözme.
7) Matematik problemlerinin çözümünde modelleme yaklaşımları.
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Matematik problemlerinin çözümünde modelleme yaklaşımları.
10) Matematik problemlerinin çözümünde modelleme yaklaşımları.
11) Matematik problemlerinin çözümünde modelleme yaklaşımları.
12) Matematiksel düşünmeyi geliştirme ve modelleme araştırmaları.
13) Matematiksel düşünmeyi geliştirme ve modelleme araştırmaları.
14) Matematiksel düşünmeyi geliştirme ve modelleme araştırmaları.
15) Sunumlar.
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Altun, M. Matematik Öğretimi

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Model Yapma
6) Grup Çalışması
7) Beyin Fırtınası
8) Problem Çözme
9) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

70%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

30%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte