>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Matematikte Problem Çözme | IMO404 | Zorunlu | Lisans | 4 | Bahar | 4 |
Doç. Dr. Yasemin KATRANCI
1) Problem kavramını ve problem türlerini bilir
2) Problem çözmeyi bilir
3) Problem çözme öğretiminin önemini bilir
4) Problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeleri takip eder
5) Matematiksel problem çözme stratejileri ve problem çözmede çoklu gösterimlerin önemini bilir
6) Farklı problem çözme stratejileri ile çözülebilecek problem örneklerini çözebilir
7) Problem çözmenin değerlendirilmesini bilir
8) Problem çözme sürecine yönelik modelleri bilir
9) Problem çözmede üstbilişi ve yaratıcılığı bilir
10) Problem çözmede teknoloji kullanımını bilir
11) Problem çözme ve kurma ilişkisini bilir
12) Problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeleri bilir
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | |
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | |
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | |
6 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | |
7 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | |
8 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | |
9 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | |
10 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | |
11 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | |
12 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Matematiksel Problem Kurma
1. Problem ve problem türleri 2. Problem çözme 3. Problem çözme öğretiminin önemi 4. Problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeler 5. Matematiksel problem çözme stratejileri ve problem çözmede çoklu gösterimlerin önemi 6. Farklı problem çözme stratejileri ile çözülebilecek problem örnekleri 7. Problem çözmenin değerlendirilmesi
1- Altun, M. (2015). Ortaokullarda matematik öğretimi. Bursa: Aktüel Yayınları.
2- Posamentier, A. S., & Krulik, S. (2019). Matematikte problem çözme (3-6. sınıflar için) (Çev. L. Akgün, T., Kar, & M. F. Öçal). Ankara: Pegem Akademi.
3- Posamentier, A., S., & Krulik, S. (2020). Etkili ve yaratıcı çözümler için problem çözme stratejileri 6-12. sınıflar: Matematik öğretmeni için bir kaynak (Çev. L. Akgün). Ankara: Pegem Akademi.
4- Özgen, K., Kar, T:, Çenberci, S., & Zengin, Y. (Eds.) (2023). Matematikte problem çözme ve problem kurma. Ankara: Pegem Akademi.
5- Yazgan, Y., & Arslan, Ç. (2020). Matematiksel sıradışı problem çözme stratejileri ve örnekleri. Ankara: Pegem Akademi.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Grup Çalışması
4) Beyin Fırtınası
5) Problem Çözme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
50% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
50% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte