>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Matematikte Problem Çözme IMO404 Zorunlu Lisans 4 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Yasemin KATRANCI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Problem kavramını ve problem türlerini bilir
2) Problem çözmeyi bilir
3) Problem çözme öğretiminin önemini bilir
4) Problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeleri takip eder
5) Matematiksel problem çözme stratejileri ve problem çözmede çoklu gösterimlerin önemini bilir
6) Farklı problem çözme stratejileri ile çözülebilecek problem örneklerini çözebilir
7) Problem çözmenin değerlendirilmesini bilir
8) Problem çözme sürecine yönelik modelleri bilir
9) Problem çözmede üstbilişi ve yaratıcılığı bilir
10) Problem çözmede teknoloji kullanımını bilir
11) Problem çözme ve kurma ilişkisini bilir
12) Problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeleri bilir

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Düşük Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Düşük Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Düşük Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Düşük Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Düşük Yüksek Yüksek
6 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Düşük Yüksek Yüksek
7 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Düşük Yüksek Yüksek
8 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Düşük Yüksek Yüksek
9 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Düşük Yüksek Yüksek
10 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Düşük Yüksek Yüksek
11 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Düşük Yüksek Yüksek
12 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Düşük Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Matematiksel Problem Kurma

Dersin İçeriği

1. Problem ve problem türleri 2. Problem çözme 3. Problem çözme öğretiminin önemi 4. Problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeler 5. Matematiksel problem çözme stratejileri ve problem çözmede çoklu gösterimlerin önemi 6. Farklı problem çözme stratejileri ile çözülebilecek problem örnekleri 7. Problem çözmenin değerlendirilmesi

Haftalık Ders İzlencesi

1) Matematiksel problem türleri
2) Matematiksel problem çözmenin doğası, amacı ve önemi
3) Problem çözme yoluyla matematik öğretimi
4) Matematiksel problem çözme stratejileri
5) Matematiksel problem çözme stratejileri
6) Farklı problem çözme stratejileri ile çözülebilecek problem örnekleri
7) Problem çözme sürecine yönelik modeller
8) Ara sınav
9) Matematiksel problem çözmede üstbiliş
10) Matematiksel problem çözmede yaratıcılık
11) Matematiksel problem çözmede temsillerin rolü
12) Teknoloji destekli problem çözme
13) Problem çözme ve problem kurma ilişkisi
14) Problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeler
15) Problem çözmenin değerlendirilmesi
16) Dönem sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Altun, M. (2015). Ortaokullarda matematik öğretimi. Bursa: Aktüel Yayınları.
2- Posamentier, A. S., & Krulik, S. (2019). Matematikte problem çözme (3-6. sınıflar için) (Çev. L. Akgün, T., Kar, & M. F. Öçal). Ankara: Pegem Akademi.
3- Posamentier, A., S., & Krulik, S. (2020). Etkili ve yaratıcı çözümler için problem çözme stratejileri 6-12. sınıflar: Matematik öğretmeni için bir kaynak (Çev. L. Akgün). Ankara: Pegem Akademi.
4- Özgen, K., Kar, T:, Çenberci, S., & Zengin, Y. (Eds.) (2023). Matematikte problem çözme ve problem kurma. Ankara: Pegem Akademi.
5- Yazgan, Y., & Arslan, Ç. (2020). Matematiksel sıradışı problem çözme stratejileri ve örnekleri. Ankara: Pegem Akademi.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Grup Çalışması
4) Beyin Fırtınası
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

50%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Ödev

4

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte