>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Mantıksal Akıl Yürütme IMO306 Zorunlu Lisans 3 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Cüneyt YAZICI
Ögr. Gör. Dr. Barış DEMİR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Çıkarımların doğruluğunu ve geçerliliğini savunma; mantıklı genellemelerde ve çıkarımlarda bulunma kavramlarını bilir.
2) Bir matematiksel durumu analiz ederken matematiksel örüntü ve ilişkileri açıklar.
3) Yuvarlama,uygun sayıları gruplandırma, ilk veya son basamakları kullanma gibi stratejileri veya kendi geliştirdikleri stratejileri kullanarak işlem ve ölçümlerin sonucuna dair tahminlerde bulunur.
4) Belirli bir referans noktasını dikkate alarak ölçmeye ilişkin tahminde bulunur.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1                          
2         Düşük                
3                          
4         Düşük                

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

.

Dersin İçeriği

Çıkarımların doğruluğunu ve geçerliliğini savunma; mantıklı genellemelerde ve çıkarımlarda bulunma; bir matematiksel durumu analiz ederken matematiksel örüntü ve ilişkileri açıklama ve kullanma; yuvarlama, uygun sayıları gruplandırma, ilk veya son basamakları kullanma gibi stratejileri veya kendi geliştirdikleri stratejileri kullanarak işlem ve ölçümlerin sonucuna dair tahminlerde bulunma; belirli bir referans noktasını dikkate alarak ölçmeye ilişkin tahminde bulunma.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Çıkarımların doğruluğunu ve geçerliliğini savunma; mantıklı genellemelerde ve çıkarımlarda bulunma.
2) Çıkarımların doğruluğunu ve geçerliliğini savunma; mantıklı genellemelerde ve çıkarımlarda bulunma.
3) Çıkarımların doğruluğunu ve geçerliliğini savunma; mantıklı genellemelerde ve çıkarımlarda bulunma.
4) Çıkarımların doğruluğunu ve geçerliliğini savunma; mantıklı genellemelerde ve çıkarımlarda bulunma.
5) Bir matematiksel durumu analiz ederken matematiksel örüntü ve ilişkiler.
6) Bir matematiksel durumu analiz ederken matematiksel örüntü ve ilişkiler.
7) Bir matematiksel durumu analiz ederken matematiksel örüntü ve ilişkiler.
8) Arasınav
9) Yuvarlama,uygun sayıları gruplandırma, ilk veya son basamakları kullanma gibi stratejileri veya kendi geliştirdikleri stratejileri kullanarak işlem ve ölçümlerin sonucuna dair tahminlerde bulunma.
10) Yuvarlama,uygun sayıları gruplandırma, ilk veya son basamakları kullanma gibi stratejileri veya kendi geliştirdikleri stratejileri kullanarak işlem ve ölçümlerin sonucuna dair tahminlerde bulunma.
11) Yuvarlama,uygun sayıları gruplandırma, ilk veya son basamakları kullanma gibi stratejileri veya kendi geliştirdikleri stratejileri kullanarak işlem ve ölçümlerin sonucuna dair tahminlerde bulunma.
12) Yuvarlama,uygun sayıları gruplandırma, ilk veya son basamakları kullanma gibi stratejileri veya kendi geliştirdikleri stratejileri kullanarak işlem ve ölçümlerin sonucuna dair tahminlerde bulunma.
13) Belirli bir referans noktasını dikkate alarak ölçmeye ilişkin tahminde bulunma.
14) Belirli bir referans noktasını dikkate alarak ölçmeye ilişkin tahminde bulunma.
15) Belirli bir referans noktasını dikkate alarak ölçmeye ilişkin tahminde bulunma.
16) Final Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Akıl Yürütme ve İşlem Oyunları Adem Fidan

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Soru-Cevap
2) Tartışma
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Grup Çalışması
5) Beyin Fırtınası
6) Bireysel Çalışma
7) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

20%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte