>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Cebir Öğretimi IMO307 Zorunlu Lisans 3 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Arzu ARI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Cebirsel düşünme, cebirsel düşünmeninmatematik öğretimindeki önemini bilir.
2) Cebir öğretimi konulara ilişkin öğrencibilgisini bilir.
3) Bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisini kurar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Cebir

Dersin İçeriği

Cebirsel düşünme, cebirsel düşünmenin matematik öğretimindeki önemi; cebir öncesidönem; aritmetik-cebir ilişkisi; genelleştirilmiş aritmetik ve fonksiyonel düşünme; temelcebir kavramları; cebir öğretiminde farklı gösterimler; değişken, cebirsel ifade, eşitlik vedenklem, doğrusal denklemler, özdeşlikler ve eşitsizlikler konularının öğretimi (dersiçeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bukonulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama,yorumlama, öğrencilerin yaşadığı zorlukları, hatalarını, kavram yanılgılarını ve bunlarınnedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Cebirsel düşünme
2) Cebirsel düşünmenin matematik öğretimindeki önemi
3) Cebir öncesi dönem
4) Aritmetik-cebir ilişkisi
5) Genelleştirilmiş aritmetik ve fonksiyonel düşünme
6) Temel cebir kavramları
7) Cebir öğretiminde farklı gösterimler
8) Arasınav
9) Değişken, cebirsel ifade, eşitlik ve denklem, doğrusal denklemler, özdeşlikler ve eşitsizlikler konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.)
10) Değişken, cebirsel ifade, eşitlik ve denklem, doğrusal denklemler, özdeşlikler ve eşitsizlikler konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.)
11) Değişken, cebirsel ifade, eşitlik ve denklem, doğrusal denklemler, özdeşlikler ve eşitsizlikler konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.)
12) Bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrencilerin yaşadığı zorlukları, hatalarını, kavram yanılgılarını ve bunların nedenlerini bilme)
13) Bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrencilerin yaşadığı zorlukları, hatalarını, kavram yanılgılarını ve bunların nedenlerini bilme)
14) Bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrencilerin yaşadığı zorlukları, hatalarını, kavram yanılgılarını ve bunların nedenlerini bilme)
15) Bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi
16) Bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi-Adnan Baki

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

60%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

40%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte