>

Matematik Öğretiminde Kavram Yanılgıları

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Eğitim Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Matematik Öğretiminde Kavram Yanılgıları IMO211 Seçmeli Lisans 2 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Arzu ARI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Matematiksel hata, zorluk ve kavramyanılgısı kavramlarını bilir.
2) Kavram yanılgısı çeşitlerini bilir.
3) Matematiksel kavramlar ve alan yazındabu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılarıbilir.
4) Ortaokul öğrencilerinin düşünme süreçlerini ortaya çıkarıcı sorgulama teknikleri bilir.
5) Konu alanın özelliklerine ve öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri üretir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Matematiksel hata, zorluk ve kavram yanılgısı; kavram yanılgısı çeşitleri, matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar; ortaokul öğrencilerinin düşünme süreçlerini ortaya çıkarıcı sorgulama teknikleri; konu alanın özelliklerine ve öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri üretme.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Kavram yanılgısı nedir?
2) Matematiksel kavram yanılgılarının sebepleri ve çözüm yolları
3) Matematiksel kavram yanılgılarının belirleme teknikleri
4) Öğrencilerin kesirler konusundaki kavram yanılgıları
5) Sayılarda basamak değeri kavramı ve öğrencilerin yaşadıkları zorluklar
6) Ölçme, temel bileşenleri ve sık karşılaşılan kavram yanılgıları
7) Negatif sayılara ilişkin zorluklar, kavram yanılgıları ve bu yanılgıların giderilmesine yönelik öneriler
8) Ara Sınav Haftası
9) Simetri kavramının öğrenim ve öğretiminde karşılaşılan zorluklar
10) Olasılık konusundaki kavram yanılgıları
11) Birinci dereceden tek bilinmeyenli denklemlerle ilgili kavram yanılgıları
12) Oran konusundaki kavram yanılgıları ve çözüm önerileri
13) Problem çözmedeki zorluklar
14) Kavram yanılgılarının giderilmesinde BİT kullanımı
15) Çoklu temsiller
16) Yarı Yıl Sonu Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Ders notu

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte