>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Geometri ve Ölçme Öğretimi IMO305 Zorunlu Lisans 3 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Yasemin KATRANCI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Geometrinin tarihi gelişimini bilir.
2) Temel geometrik kavramları ve öğretimini bilir.
3) Geometrik düşünme ve gelişimini bilir.
4) Açı, üçgen, dörtgen, çokgen öğretimini bilir.
5) Çember ve daire öğretimini bilir.
6) Eşlik, benzerlik öğretimini bilir.
7) Dönüşüm geometrisi, örüntü ve süsleme öğretimini bilir.
8) Geometrik cisimlerin öğretimini bilir.
9) Ölçme kavramı, zaman, uzunluk, alan, hacim öğretimini bilir.
10) Geometri teoremleri ve farklı yollardan ispatlarını bilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek       Orta       Düşük Orta   Düşük Düşük
2 Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta Orta Yüksek Orta Düşük Düşük Düşük
3 Yüksek Düşük Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Orta Yüksek Düşük Düşük Düşük
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Düşük Düşük
5 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Orta Orta Düşük Düşük Düşük
6 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Düşük Düşük Düşük
7 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Düşük Düşük Düşük
8 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Düşük Düşük Düşük
9 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Düşük Düşük Düşük
10 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Düşük Düşük Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

-

Dersin İçeriği

1. Van Hiele düşünme düzeyleri 2. Temel geometrik kavramlar, geometrik yapılar, geometrik cisimler 3. Eşlik ve benzerlik 4. Dönüşüm geometrisi, izdüşüm, örüntü ve süslemeler, fraktalar 5. Pisagor teoremi 6. Ölçmenin doğası, zaman, uzunluk, alan, hacim ve açı ölçme konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.) 7. Bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama; öğrenci zorluklarını, hatalarını, kavram yanılgılarını ve nedenlerini bilme) 8. Bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi

Haftalık Ders İzlencesi

1) Geometrinin tarihi gelişimi ve farklı geometriler
2) Temel geometrik kavramlar ve geometri öğretimi
3) Geometrik düşünmenin gelişimi ve önemi
4) Açı kavramı, üçgenler ve öğretimi
5) Dörtgen kavramı ve öğretimi
6) Çokgenler ve öğretimi
7) Çember, daire kavramları ve öğretimi
8) Ara sınav
9) Geometride eşlik-benzerlik ve öğretimi
10) Dönüşüm geometrisi ve öğretimi
11) Örüntü, süsleme ve öğretimi
12) Geometrik cisimlerin öğretimi
13) Matematik öğretiminde ölçme kavramı, zaman ölçme ve öğretimi
14) Uzunluk, alan, hacim ölçme ve öğretimleri
15) Geometri teoremleri ve farklı yollardan ispatları
16) Dönem sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Altun, M. (2015). Ortaokullarda matematik öğretimi. Bursa: Aktüel Yayınları.
2- Gökkurt-Özdemir, B., & Uygun, T. (2017). Geometri öğretimi ve öğrenimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
3- Ertekin, E., & Ünlü, M. (2020). Geometri ve ölçme öğretimi: Tanımlar, kavramlar ve etkinlikler. Ankara: Pegem Akademi.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Grup Çalışması
7) Beyin Fırtınası
8) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

50%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte