>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Geometri ve Ölçme Öğretimi | IMO305 | Zorunlu | Lisans | 3 | Güz | 4 |
Doç. Dr. Yasemin KATRANCI
1) Geometrinin tarihi gelişimini bilir.
2) Temel geometrik kavramları ve öğretimini bilir.
3) Geometrik düşünme ve gelişimini bilir.
4) Açı, üçgen, dörtgen, çokgen öğretimini bilir.
5) Çember ve daire öğretimini bilir.
6) Eşlik, benzerlik öğretimini bilir.
7) Dönüşüm geometrisi, örüntü ve süsleme öğretimini bilir.
8) Geometrik cisimlerin öğretimini bilir.
9) Ölçme kavramı, zaman, uzunluk, alan, hacim öğretimini bilir.
10) Geometri teoremleri ve farklı yollardan ispatlarını bilir.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||
1 | Yüksek | Orta | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | ||||||||
2 | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | |
3 | Yüksek | Düşük | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Orta | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | |
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük | Düşük | |
5 | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | |
6 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | |
7 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | |
8 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | |
9 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | |
10 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük |
Yüz Yüze
Yok
-
1. Van Hiele düşünme düzeyleri 2. Temel geometrik kavramlar, geometrik yapılar, geometrik cisimler 3. Eşlik ve benzerlik 4. Dönüşüm geometrisi, izdüşüm, örüntü ve süslemeler, fraktalar 5. Pisagor teoremi 6. Ölçmenin doğası, zaman, uzunluk, alan, hacim ve açı ölçme konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.) 7. Bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama; öğrenci zorluklarını, hatalarını, kavram yanılgılarını ve nedenlerini bilme) 8. Bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi
1- Altun, M. (2015). Ortaokullarda matematik öğretimi. Bursa: Aktüel Yayınları.
2- Gökkurt-Özdemir, B., & Uygun, T. (2017). Geometri öğretimi ve öğrenimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
3- Ertekin, E., & Ünlü, M. (2020). Geometri ve ölçme öğretimi: Tanımlar, kavramlar ve etkinlikler. Ankara: Pegem Akademi.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Grup Çalışması
7) Beyin Fırtınası
8) Bireysel Çalışma
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
50% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
50% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte