>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Kültür ve Matematik IMO311 Seçmeli Lisans 3 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Arzu ARI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Matematik ve kültür ilişkisini kavrar.
2) Matematiksel kavramları kendi kültürel bağlamlarında tanımlar.
3) Farklı kültürlerin matematiksel düşünce yapılarını bilir.
4) Etnomatematik alanında yapılan araştırmaların temel prensiplerini bilir.
5) Sınıf içi uygulamalara etnomatematik çalışmalarını dâhil etmenin önemi kavrar.
6) Farklı kültürel bağlamlara yönelik sınıf içi matematik etkinlikleri tasarlar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1   Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
6 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Matematik ve kültür ilişkisi; matematiksel kavramları kendi kültürel bağlamlarındatanımlamak, farklı kültürlerin matematiksel düşünce yapıları, etnomatematik alanındayapılan araştırmaların temel prensipleri, matematik-antropoloji-dil bilimi arasındakiilişki; sınıf içi uygulamalara etnomatematik çalışmalarını dâhil etmenin önemi; farklıkültürel bağlamlara yönelik sınıf içi matematik etkinlikleri tasarlama.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Matematik ve kültür ilişkisi
2) Matematik ve kültür ilişkisi
3) Matematik ve kültür ilişkisi
4) Matematiksel kavramları kendi kültürel bağlamlarında tanımlamak
5) Matematiksel kavramları kendi kültürel bağlamlarında tanımlamak
6) Matematiksel kavramları kendi kültürel bağlamlarında tanımlamak
7) Matematiksel kavramları kendi kültürel bağlamlarında tanımlamak
8) Arasınav
9) Farklı kültürlerin matematiksel düşünce yapıları
10) Farklı kültürlerin matematiksel düşünce yapıları
11) Etnomatematik alanında yapılan araştırmaların temel prensipleri
12) Etnomatematik alanında yapılan araştırmaların temel prensipleri
13) Etnomatematik alanında yapılan araştırmaların temel prensipleri
14) Matematik-antropoloji-dil bilimi arasındaki ilişki
15) Sınıf içi uygulamalara etnomatematik çalışmalarını dâhil etmenin önemi
16) Farklı kültürel bağlamlara yönelik sınıf içi matematik etkinlikleri tasarlama.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Etnomatematik-Marcia Asher

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Gösteri
4) Örnek Olay


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte