>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Kültür ve Matematik | IMO311 | Seçmeli | Lisans | 3 | Güz | 3 |
Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Arzu ARI
1) Matematik ve kültür ilişkisini kavrar.
2) Matematiksel kavramları kendi kültürel bağlamlarında tanımlar.
3) Farklı kültürlerin matematiksel düşünce yapılarını bilir.
4) Etnomatematik alanında yapılan araştırmaların temel prensiplerini bilir.
5) Sınıf içi uygulamalara etnomatematik çalışmalarını dâhil etmenin önemi kavrar.
6) Farklı kültürel bağlamlara yönelik sınıf içi matematik etkinlikleri tasarlar.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
6 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
yok
Matematik ve kültür ilişkisi; matematiksel kavramları kendi kültürel bağlamlarındatanımlamak, farklı kültürlerin matematiksel düşünce yapıları, etnomatematik alanındayapılan araştırmaların temel prensipleri, matematik-antropoloji-dil bilimi arasındakiilişki; sınıf içi uygulamalara etnomatematik çalışmalarını dâhil etmenin önemi; farklıkültürel bağlamlara yönelik sınıf içi matematik etkinlikleri tasarlama.
1- Etnomatematik-Marcia Asher
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Gösteri
4) Örnek Olay
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
30% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte