>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi | EGT521 | Seçmeli | Lisans | 3 | Bahar | 4 |
Arş. Gör. Dr. Samet GÖÇ
1) Bu dersin sonunda öğrenci; 1.Öğrenciler hastanede yatan çocukların psikolojisi ve ruh sağlığı konularına vakıf olurlar 2.Çocukların psikolojik sağlıklarını etkileyecek faktörler hakkında bilgi sahibi olurlar. 3.Çocuklarda duygu ve davranım sorunları konularında bilgi sahibi olurlar.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||
1 | Orta | Yüksek | Düşük | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Özel Eğitim
Ruh sağlığı kavramı, çeşitli teoriler, psikolojik olgunluk, çocuk ruh sağlığı, ruh sağlığının dönemleri, zeka gelişimi, aile, çocuk yetiştirme, özel sorunlar, davranış bozuklukları, hiperaktivite, çocukluk depresyonu, özel öğrenme güçlükleri, süreğen hastalık, süreğen hastalığı olan çocukların gelişim özellikleri, çocukların fiziksel özellikleri, çocukların kişilik özellikleri, önleme ve erken tanı, hastalığı en aza indirecek tıbbi önleme yolları, aile işbirliği ve bilgilendirmenin önemi, süreğen hastalığı olan çocukların eğitimi, hastanede yatan çocukların ruhsal durumları, çocuk, aile, personel etkileşimi, hastanede oyun ve oyun odaları, hastane okulları, çocuk ve aileleri hastaneye hazırlayıcı eğitim, farklı öğretim materyalleri
1- Bayhan. P. Ve Artan, İ. (editörler)(2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk, Hedef Yayıncılık: Ankara
Türkçe
İstenmemekte