>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Özel Eğitim ve Kaynaştırma EGT413 Zorunlu Lisans 4 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Ayşe Hicret GÜDÜK
Ögr. Gör. Dr. Barış DEMİR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Özel Eğitim ve Kaynaştırma Uygulamalarını açıklayabilecektir.
2) Engellilerin eğitimiyle ilgili dünyada ve Türkiye'de yasal düzenlemeler. Kaynaştırmanın tarihçesi.
3) Özel eğitim hizmeti sunan meslek grupları, İşbirliği modelleri.
4) Değerlendirme sürecinde izlenen adımlar. Değerlendirme türleri ve farklılıkları.
5) Seyrek Rastlanan Yetersizlikleri Olan Öğrenciler.
6) Kaynaştırmayı Başarıya Ulaştıran Etmenleri açıklayabilecektir. Kaynaştırma Uygulamalarında Öğretimin Planlanmasına yönelik açıklama yapabilecektir.
7) Sınıf gereksinimlerini belirleme. Öğrencilerin güçlü yönlerini ve gereksinimlerini belirleme. Problem alanlarına yönelik uyarlamalar. Öğrenci gelişimini değerlendirme. Kaynaştırma sınıflarında yapılacak olası düzenlemeler Kaynaştırma Uygulamalarında Öğrenmenin Değerlendirilmesi.
8) Başarının Değerlendirilmesi. Sınav Uyarlamaları. Performansı Temel alan Değerlendirmeler.
9) Uygun davranışların oluşumunu destekleme. Uygun olmayan davranışların oluşumunu önleme. Uygun olmayan davranışlarla başa çıkma. Davranış değiştirme planı hazırlama.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük
2 Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük
3 Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük
4 Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük
5 Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük
6 Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük
7 Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük
8 Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük
9 Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Eğitim psikolojisi

Dersin İçeriği

1 Kaynaştırmaya ilişkin temel kavramlar ve iligili yasal düzenlemeler 2 Kaynaştırmanın yararları ve tutumlar 3 Kaynaştırma uygulanan sınıflarda yapılması gereken öğretimsel ve fiziksel düzenlemeler, 4 Eğitsel değerlendirme 5 bireyselleştirilmiş eğitim (BEP) programı hazırlama 6 bireyselleştirilmiş eğitim (BEP) programı hazırlama 7 bireyselleştirilmiş eğitim (BEP) programı örneklerini inceleme ve BEP hazırlama 8 Ara Sınav 9 Değerlendirme, sınavlarda yapılacak uyarlamalar 10 Kaynaştırma öğrencilerinin uyum problemleri, problem davranışları ve depresyon gibi psikolojik sağlık sorunları 11 Kaynaştırma öğrencisinin sosyal kabulü 12 Kaynaştırma öğrencisine yönelik rehberlik çalışmaları 13 Ailelere eğitsel rehberlik, aile-okul işbirliği 14 Ailelerin engele uyumu, özel gereksinimli çocukların ailelerine yönelik danışmanlık 15 Final Sınavı

Haftalık Ders İzlencesi

1) Özel eğitime giriş.
2) Özel Eğitimde Değerlendirme ve BEP
3) Aile Eğitimi
4) Zihinsel engelliler.
5) İşitme Yetersizliği Olan Öğrenciler
6) Görme Yetersizliği Olan Öğrenciler
7) Ortopedik rahatsızlığı Olan Öğrenciler
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Sinir Sistemi Yetersizliği Olan Öğrenciler- Sağlıkla İlgili Yetersizliği Olan Öğrenciler.
10) Dil ve Konuşma Yetersizliği Olan Öğrenciler
11) Duygu Davranış Bozukluğu Olan Öğrenciler
12) Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar
13) Otistik Bozukluğu Olan Öğrenciler
14) Hiperaktif ve Dikkat Eksikliği Olan Öğrenciler
15) Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocuklar
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Özel Eğitim ve Kaynaştırma-İbrahim H. Diken
2- Özel Eğitim ve Kaynaştırma-Atilla Cavkaytar

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Beyin Fırtınası
5) Örnek Olay
6) Bireysel Çalışma
7) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte