>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Öğretimi Planlama ve Uygulama EGT211 Zorunlu Lisans 2 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Zeynel KABLAN
Prof. Dr. Fatma Belgin ÖZAYDINLI
Doç. Dr. Hakan TURAN
Dr. Öğr. Üyesi İsmet ŞAHİN
Dr. Öğr. Üyesi Özlem TOKGÖZ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Öğrenme-öğretme kavram ve ilkelerini açıklar.
2) Öğrenci ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak etkili ders planı geliştirir.
3) Farklı öğretim bağlamları için uygun öğretim stratejileri ve yöntemlerini belirler.
4) Etkileşimli öğrenme ortamları oluşturur.
5) Aktif katılımı artırmak için uygun öğretim materyallerini kullanır.
6) Öğrenci performansını etkili bir şekilde değerlendirir.
7) Öğretim uygulamalarını gözden geçirerek gerekli düzeltmeleri yapar.
8) Öğretim ve ders planlaması konusunda meslektaşlarla işbirliği yapar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1         Orta     Yüksek          
2         Orta     Yüksek          
3         Orta     Yüksek          
4         Orta     Yüksek          
5         Orta     Yüksek          
6         Orta     Yüksek          
7         Orta     Yüksek          
8         Orta     Yüksek          

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Öğretim ve öğrenme kavramları, öğretim ilkeleri, öğretim planlaması, öğrenci ihtiyaçlarına uygun ders planı hazırlama, etkili öğretim stratejilerini belirleme, öğretim yöntemleri, etkileşimli öğrenme ortamları oluşturma, uygun öğretim materyallerini seçme ve öğrenci performansını değerlendirme

Haftalık Ders İzlencesi

1) Öğretim ve Öğrenme Kavramları
2) Bilişsel, Duyuşsal ve Psikomotor Hedefler ve Öğrenci ihtiyaçlarının analizi.
3) Bilişsel Öğrenme Hedefleri ve Örnek Ders Planı Yazımı
4) Duyuşsal Öğrenme Hedefleri ve Örnek Olay Yazımı
5) Pskomotor Öğrenme Hedefleri ve Örnek Olay Yazımı
6) Öğrenme ve Öğretme İlkeleri
7) Öğrenci ihtiyaçlarının analizi.
8) Aktif öğretim etkinlikleri
9) Öğretim Stratejileri ve Tasarım Örnekleri
10) Öğretim yöntemleri ve etkileşimli öğrenme ortamları oluşturma
11) Strateji ve öğretim yöntemleri seçip uygulama planı hazırlama
12) Öğretim planı hazırlarken meslektaşlarla işbirliği
13) Öğretim uygulamalarının analizi ve düzeltilmesi
14) Genel değerlendirme ve dersin kapanışı.
15) Sınav
16) Bütünleme

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Öğretim İlke ve Yöntemleri başlıklı üniversite ders kitapları
2- Eğitimde Program Geliştirme başlıklı üniversite ders kitapları
3- Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme başlıklı üniversite ders kitapları
4- Dersin sorumlu öğretim üyesinin e-destek sistemi üzerinden paylaştığı ders sunu ve ders notları
5- Dersin kazanımlarına uygun her türlü internet kaynağı

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Soru-Cevap
2) Tartışma
3) Grup Çalışması
4) Beyin Fırtınası
5) Örnek Olay
6) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

50%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte