>

Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Eğitim Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele EGT400 Seçmeli Lisans 2 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Osman Nejat AKFIRAT
Doç. Dr. Yıldız ÖZTAN ULUSOY

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Bağımlılığı ve Teknolojinin olumsuz etkilerini bilir.
2) Bağımlılıkla mücadele yollarını bilir.
3) Tütün, Alkol, madde ve teknoloji bağımlılığına yönelik farkındalık geliştirir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1               Yüksek          
2               Yüksek          
3               Yüksek          

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği, Temel kavramlar, bağımlılık kavramı, bağımlılıkla mücadele yöntemi, teknolojinin olumlu ve olumsuz yönleri, bağımlılık; internet, oyun, akıllı telefon ve sosyal ağ bağımlılığı, sanal zorbalık nedir, türleri, yaygınlığı, araştırmalar, öğrencilere ailelere ve öğretmenlere yönelik farkındalık ve baş etme stratejilerinden oluşmaktadır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Temel kavramlar, teknolojinin olumlu ve olumsuz yönleri, bağımlılık
2) Bağımlılık ve bağımlılıkla mücadele, eylem planları ve yöntemler
3) Türkiye'de bağımlııkla mücadele ve Yeşilay
4) İnternet, oyun, akıllı telefon ve sosyal ağ bağımlılığı
5) İnternet bağımlılığına yönelik baş etme stratejileri
6) Oyun bağımlılığına yönelik baş etme stratejileri
7) Ara sınav
8) Akıllı telefon bağımlılığına yönelik baş etme stratejileri
9) Sosyal ağ bağımlılığına yönelik baş etme stratejileri
10) Sanal zorbalık nedir?, Genel zorbalıkla arasındaki farklar, Sanal zorbalık türleri
11) Sanal zorbalığa yönelik öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri
13) Teknoloji ve aile
14) Teknoloji ve yaşam
15) Genel Değerlendirme
16) Dönem Sonu Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Ayas, T. ve Horzum, M. B. [Ed.] (2016). Teknolojinin olumsuz etkileri. Ankara: Vize Yayıncılık.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Rol Yapma
6) Grup Çalışması


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

50%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte