>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İlkyardım Eğitimi EGT203 Zorunlu Lisans 3 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Fevziye DOLUNAY CUĞ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) İlk yardımın anlamını ve önemini kavrar.
2) Temel yaşam desteğini yaş grubuna uygun yapar.
3) Yaralanmalarda ilk yardım ilkelerini uygular.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1     Düşük           Düşük   Orta Orta Düşük
2     Düşük           Düşük   Orta Orta Düşük
3     Düşük           Düşük   Orta Orta Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Afet Eğitimi

Dersin İçeriği

ilk yardımda temel kavramlar, uygulamalar, insan vücudunu oluşturan yapılar, temel yaşam desteği, hasta ve yaralı taşıma teknikleri, kanama ve şokta ilk yardım, yaralanmalarda ilk yardım, göze, kulağa, buruna yabancı cisim kaçmalarında ilk yardım, kırık-çıkık ve burkulmalarda ilk yardım, solunum yolu tıkanması ve boğulmalarda ilk yardım, bilinç bozukluklarında, kan şekeri düşmesinde ve göğüs ağrısında ilk yardım, yanık, donma ve sıcak çarpmasında ilk yardım, zehirlenmelerde ilk yardım, böcek sokması ve hayvan ısırmalarında ilk yardım, afetlerde ilk yardım konuları hakkında bilgi sahibi olurlar.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Somyürek İ. Eğitimciler İçin İlkyardım El Kitabı. Palme Yayıncılık. 2002
2- İnan HF, Kurt Z, Kubilay İ. Temel İlkyardım Uygulamları Eğitim Kitabı. TC Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü İlkyardım ve Acil Sağlık Hizmetleri Daire Başkanlığı. Ankara. 2010

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Model Yapma
5) Rol Yapma
6) Örnek Olay


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Ödev

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte