>

Dil Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları I

İngilizce Öğretmenliği

Eğitim Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Dil Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları I YIO368 Zorunlu Lisans 2 Güz 6

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Mehmet ALTAY
Dr. Öğr. Üyesi Serkan GÜRKAN
Öğr. Gör. Neslihan ATABEY
Öğr. Gör. Fatma Esra YALIM

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) İngiliz Dili Öğretimindeki son gelişmelerin kuramsal dayanağını tanımlayıp açıklar.
2) Son dönemdeki yabancı dil öğretim yöntemi eğilimleri ışığında farklı amaçlarla dil öğrenen farklı düzey öğrencileri için ders tasarımı yapar.
3) 3İngiliz Dili Öğretiminde tarih boyunca ortaya çıkan değişikliklerin nedenleri üzerine değerlendirme ve sorgulama yapar.
4) Öğrenmenin daha etkin gerçekleşmesi için teknolojik kaynaklardan yararlanmanın önemini açıklar.
5) İngilizce öğretimindeki son dönemde geliştirilen yeni yaklaşımları birbirleriyle karşılaştırır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Düşük Orta Orta Orta Orta Orta Düşük Düşük Orta Orta Orta Orta
2 Düşük Düşük Düşük Orta Orta Orta Orta Düşük Düşük Yüksek Orta Orta Orta
3 Düşük Düşük Düşük Orta Orta Orta Orta Orta Orta Düşük Düşük Orta Orta
4 Orta Düşük Düşük Orta Orta Orta Orta Düşük Düşük Düşük Orta Orta Orta
5 Düşük Düşük Orta Orta Orta Orta Orta Orta Düşük Düşük Orta Yüksek Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

İngiliz Dili Ögretiminde ders tasarımı, ikinci/yabancı/uluslararası/özel amaçlı/ akademik dil olarak İngilizce gibi farklı öğrenci ihtiyacına uygun yaklaşımlar; yapılandırmacı yaklaşım, içerik odaklı, görev odaklı, sorun odaklı, bütünce odaklı dil öğretimi, çoklu zekâ ve bütüncül dil yaklaşımı gibi güncel uygulamalar; ikinci/yabancı dil öğretimi ve dil öğretiminde kültürün önemi, teknolojinin dil sınıflarında kullanımı, gelişen dünyada iletişimin yeri ve kültürler arası etkileşim

Haftalık Ders İzlencesi

1) İngiliz dili öğretimi yöntem ve yaklaşımlarının tarihsel gelişiminin genel tekrarı .
2) İçerik odaklı dil öğretimi
3) Görev odaklı dil öğretimi
4) Görev odaklı dil öğretimi
5) Sorun odaklı dil öğretimi
6) Öğrenme stratejisi eğitimi
7) İş birliğine dayalı öğrenme
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) İş birliğine dayalı öğrenme
10) Çoklu zeka
11) Bütüncül Dil Öğretimi
12) Sözcüksel yaklaşım
13) Teknolojinin dil sınıflarında kullanımı
14) Dil Öğretiminde Yeni Eğilimler: Yöntem Sonrası
15) Genel değerlendirme
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Task Based Language Teaching by Rod Ellis

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Model Yapma
7) Rol Yapma
8) Grup Çalışması
9) Benzetim
10) Beyin Fırtınası
11) Altı Şapka Metodu
12) Örnek Olay
13) Laboratuvar/Çalıştay
14) Bireysel Çalışma
15) Problem Çözme
16) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

50%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

İngilizce

Mesleki Uygulama

İstenmemekte