>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Dil Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları II | YIO369 | Zorunlu | Lisans | 2 | Bahar | 5 |
Doç. Dr. Mehmet ALTAY
Dr. Öğr. Üyesi Serkan GÜRKAN
Öğr. Gör. Neslihan ATABEY
Öğr. Gör. Fatma Gökçe SÖNMEZ
Öğr. Gör. Fatma Esra YALIM
1) İngiliz Dili Öğretimindeki son gelişmelerin kuramsal dayanağını tanımlayıp açıklar.
2) Son dönemdeki yabancı dil öğretim yöntemi eğilimleri ışığında farklı amaçlarla dil öğrenen farklı düzey öğrencileri için ders tasarımı yapar.
3) 3İngiliz Dili Öğretiminde tarih boyunca ortaya çıkan değişikliklerin nedenleri üzerine değerlendirme ve sorgulama yapar.
4) Öğrenmenin daha etkin gerçekleşmesi için teknolojik kaynaklardan yararlanmanın önemini açıklar.
5) İngilizce öğretimindeki son dönemde geliştirilen yeni yaklaşımları birbirleriyle karşılaştırır.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||
1 | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Orta | Orta | |
2 | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Orta | |
3 | Orta | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Orta | Düşük | Düşük | |
4 | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Düşük | |
5 | Düşük | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
İngiliz Dili Ögretiminde ders tasarımı, ikinci/yabancı/uluslararası/özel amaçlı/ akademik dil olarak İngilizce gibi farklı öğrenci ihtiyacına uygun yaklaşımlar; yapılandırmacı yaklaşım, içerik odaklı, görev odaklı, sorun odaklı, bütünce odaklı dil öğretimi, çoklu zekâ ve bütüncül dil yaklaşımı gibi güncel uygulamalar; ikinci/yabancı dil öğretimi ve dil öğretiminde kültürün önemi, teknolojinin dil sınıflarında kullanımı, gelişen dünyada iletişimin yeri ve kültürler arası etkileşim
1- Task Based Language Teaching by Rod Ellis
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Model Yapma
7) Rol Yapma
8) Grup Çalışması
9) Benzetim
10) Beyin Fırtınası
11) Altı Şapka Metodu
12) Örnek Olay
13) Laboratuvar/Çalıştay
14) Bireysel Çalışma
15) Problem Çözme
16) Proje Temelli Öğrenme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
50% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
50% |
Toplam |
100% |
İngilizce
İstenmemekte