>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Dil Edinimi YIO391 Zorunlu Lisans 2 Güz 5

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Banu İNAN KARAGÜL
Doç. Dr. Mehmet ALTAY
Doç. Dr. Doğan YÜKSEL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) 1. dil ve 2. dil edinimini karşılaştırır.
2) Davranışçı kuramı açıklar.
3) Doğuştanlık kuramını açıklar
4) Bilgi işlemleme kuramını bilir
5) Dil ediniminde bağlantıcı modelleri açıklar
6) Etkileşimsel yaklaşımı açıklar
7) Ana dil ve erek dilin gelişim evrelerini karşılaştırır.
8) Çocuklar ve yetişkinlerdeki ikinci dil edinimini karşılaştırır
9) İkinci dil ediniminde öğrenici özelliklerinin rolünü açıklar
10) İkinci dil edinimindeki bireysel farklılıkları açıklar
11) ikinci dil ve yabancı dil öğrenim bağlamlarının farklılığını açıklar
12) ikinci dildeki biçim-sözdizimsel gelişim evreleri
13) Durum çalışmaları, bütünce verilerinden ana ve erek dil kullanımlarını karşılaştırır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük Orta Orta Orta Orta Orta Orta Düşük Orta Orta Orta Orta Orta
2 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
3 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
4 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
5 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
6 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
7 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
8 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
9 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
10 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
11 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
12 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
13 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Birinci ve ikinci dil edinimi kuramları (davranışçılık, doğuştanlık, bilgi işlemleme, bağlantıcı modeller, etkileşimsel yaklaşım); ana dil ile erek dilin gelişim evreleri ve süreçleri; durum çalışmaları, bütünce verilerinden ana ve erek dil kullanımlarının karşılaştırmalı çözümlemesi, sınıf içi ikinci dil etkileşiminin kayıtları ve çevriyazısı aracılığıyla çocuklardaki ve yetişkinlerdeki ikinci dil ediniminin karşılaştırması, ana dil ediniminde gelişim aşamaları, ikinci dildeki biçim-sözdizimsel gelişim evreleri, ikinci dil edinimi süreçleri, ikinci dil ediniminde öğrenen özellikleri ve nihai kazanımdaki bireysel farklılıklar (örneğin; kişilik etkisi, dil yeteneği, zekâ, edinim yaşı, motivasyon ve tutum, öğrenen tercihleri ve inançları), ikinci dil ve yabancı dil öğrenim bağlamlarının farklılığı (örneğin: doğal ve örgün eğitim ortamları).

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Dersin Eğitim Dili

İngilizce

Mesleki Uygulama

İstenmemekte