>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Dil Edinimi | YIO391 | Zorunlu | Lisans | 2 | Güz | 5 |
Prof. Dr. Banu İNAN KARAGÜL
Doç. Dr. Mehmet ALTAY
Doç. Dr. Doğan YÜKSEL
1) 1. dil ve 2. dil edinimini karşılaştırır.
2) Davranışçı kuramı açıklar.
3) Doğuştanlık kuramını açıklar
4) Bilgi işlemleme kuramını bilir
5) Dil ediniminde bağlantıcı modelleri açıklar
6) Etkileşimsel yaklaşımı açıklar
7) Ana dil ve erek dilin gelişim evrelerini karşılaştırır.
8) Çocuklar ve yetişkinlerdeki ikinci dil edinimini karşılaştırır
9) İkinci dil ediniminde öğrenici özelliklerinin rolünü açıklar
10) İkinci dil edinimindeki bireysel farklılıkları açıklar
11) ikinci dil ve yabancı dil öğrenim bağlamlarının farklılığını açıklar
12) ikinci dildeki biçim-sözdizimsel gelişim evreleri
13) Durum çalışmaları, bütünce verilerinden ana ve erek dil kullanımlarını karşılaştırır.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||
1 | Düşük | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Düşük | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | |
2 | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | |
3 | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | |
4 | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | |
5 | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | |
6 | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | |
7 | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | |
8 | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | |
9 | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | |
10 | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | |
11 | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | |
12 | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | |
13 | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Birinci ve ikinci dil edinimi kuramları (davranışçılık, doğuştanlık, bilgi işlemleme, bağlantıcı modeller, etkileşimsel yaklaşım); ana dil ile erek dilin gelişim evreleri ve süreçleri; durum çalışmaları, bütünce verilerinden ana ve erek dil kullanımlarının karşılaştırmalı çözümlemesi, sınıf içi ikinci dil etkileşiminin kayıtları ve çevriyazısı aracılığıyla çocuklardaki ve yetişkinlerdeki ikinci dil ediniminin karşılaştırması, ana dil ediniminde gelişim aşamaları, ikinci dildeki biçim-sözdizimsel gelişim evreleri, ikinci dil edinimi süreçleri, ikinci dil ediniminde öğrenen özellikleri ve nihai kazanımdaki bireysel farklılıklar (örneğin; kişilik etkisi, dil yeteneği, zekâ, edinim yaşı, motivasyon ve tutum, öğrenen tercihleri ve inançları), ikinci dil ve yabancı dil öğrenim bağlamlarının farklılığı (örneğin: doğal ve örgün eğitim ortamları).
İngilizce
İstenmemekte