>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Eğitim Bilimlerine Giriş EGT111 Zorunlu Lisans 1 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Şöheyda GÖKTÜRK
Prof. Dr. Asiye TOKER GÖKÇE
Doç. Dr. Aslı EŞME
Doç. Dr. Tuğba KONAKLI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramları açıklar.
2) Eğitimin kuramsal temellerini açıklayabilecektir.
3) Türk Milli Eğitim Sisteminin yapı ve işleyişini açıklayabilecektir.
4) Öğretmenlik mesleği ve öğretmenin niteliklerini tanıyabilecektir.
5) Öğretmen eğitiminin özelliklerini ve Cumhuriyetten günümüze öğretmen yetiştirme sistemindeki uygulamaları değerlendirir...
6) Eğitimin Tarihi temelleri çerçevesinde, antik çağ, orta çağ, rönsesans ve reform, Eski Türklerde ve Cumhuriyet döneminde eğitimle ilgili gelişmeleri açıklar.
7) Eğitimin felsefi temellerine dayalı olarak Türk milli eğitim sisteminin felsefi temellerini yorumlar.
8) Eğitimin psikolojik temellerini, gelişim psikolojisi ve öğrenme psikolojisi çerçevesinde açıklar.
9) Eğitimin hukuki temellerini günümüzdeki uygulamalar çerçevesinde değerlendirir.
10) Eğitimin ekonomik temellerini çerçevesinde ülkemizde varolan sorunlara çözüm önerileri getirir.
11) Eğitim bilimi ve politika arasındaki ilişkiyi açıklar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Düşük Düşük
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Düşük Düşük
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Düşük Düşük
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Düşük Düşük
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Düşük Düşük
6 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Düşük Düşük
7 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Düşük Düşük
8 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Düşük Düşük
9 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Düşük Düşük
10 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Düşük Düşük
11 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Düşük Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Eğitim ile ilgili temel kavramlar, eğitimin tarihsel, felsefi, psikolojik, sosyal ve politik temelleri, eğitimin toplumsal işlevi, ekonomik yapı ile eğitim arasındaki ilişki, öğretmenlik mesleğinin özellikleri, Türkiye’de öğretmen yetiştirme politikaları, sistem olarak okullar, Türk eğitim sistemi.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

40%

Ödev

1

60%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte