>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitim Bilimlerine Giriş | EGT111 | Zorunlu | Lisans | 1 | Güz | 4 |
Prof. Dr. Şöheyda GÖKTÜRK
Prof. Dr. Asiye TOKER GÖKÇE
Doç. Dr. Aslı EŞME
Doç. Dr. Tuğba KONAKLI
1) Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramları açıklar.
2) Eğitimin kuramsal temellerini açıklayabilecektir.
3) Türk Milli Eğitim Sisteminin yapı ve işleyişini açıklayabilecektir.
4) Öğretmenlik mesleği ve öğretmenin niteliklerini tanıyabilecektir.
5) Öğretmen eğitiminin özelliklerini ve Cumhuriyetten günümüze öğretmen yetiştirme sistemindeki uygulamaları değerlendirir...
6) Eğitimin Tarihi temelleri çerçevesinde, antik çağ, orta çağ, rönsesans ve reform, Eski Türklerde ve Cumhuriyet döneminde eğitimle ilgili gelişmeleri açıklar.
7) Eğitimin felsefi temellerine dayalı olarak Türk milli eğitim sisteminin felsefi temellerini yorumlar.
8) Eğitimin psikolojik temellerini, gelişim psikolojisi ve öğrenme psikolojisi çerçevesinde açıklar.
9) Eğitimin hukuki temellerini günümüzdeki uygulamalar çerçevesinde değerlendirir.
10) Eğitimin ekonomik temellerini çerçevesinde ülkemizde varolan sorunlara çözüm önerileri getirir.
11) Eğitim bilimi ve politika arasındaki ilişkiyi açıklar.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük | Düşük | |
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük | Düşük | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük | Düşük | |
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük | Düşük | |
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük | Düşük | |
6 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük | Düşük | |
7 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük | Düşük | |
8 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük | Düşük | |
9 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük | Düşük | |
10 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük | Düşük | |
11 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük | Düşük |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Eğitim ile ilgili temel kavramlar, eğitimin tarihsel, felsefi, psikolojik, sosyal ve politik temelleri, eğitimin toplumsal işlevi, ekonomik yapı ile eğitim arasındaki ilişki, öğretmenlik mesleğinin özellikleri, Türkiye’de öğretmen yetiştirme politikaları, sistem olarak okullar, Türk eğitim sistemi.
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
40% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte