>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Test Geliştirme | EGT305 | Seçmeli | Lisans | 3 | Güz | 4 |
Doç. Dr. Fatih KEZER
1) Test, ölçek, anket, batarya, envanter kavramlarını anlayabilme
2) Alanda kullanılan testlerin geliştirilme basamaklarını kavrayabilme
3) Alana özgü test geliştirebilme
4) Öğretmen yapımı sınavları planlayabilme
5) Ölçme sonuçlarını anlamlandırmada temel istatistik yöntemleri kullanabilme
6) Ölçümlerin niteliklerinin (güvenirlik, geçerlik ve kullanışlılık) anlamlarını anlayabilme
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||
1 | Yüksek | |||||||||||||
2 | ||||||||||||||
3 | ||||||||||||||
4 | ||||||||||||||
5 | ||||||||||||||
6 | Düşük |
Yüz Yüze
Yok
.
Bilişsel davranışların ölçülmesi. Duyuşsal davranışların ölçülmesi. Psikomotor davranışların ölçülmesi. Test Geliştirme Aşamaları. Madde ve test istatistikleri. Maksimum performans testlerinden başarı testlerinin geliştirilmesi. Tipik performans testlerinin (ilgi, tutum, kişilik vb. ) geliştirilmesi ve uyarlanması.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Bireysel Çalışma
6) Proje Temelli Öğrenme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
40% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte