>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitim ve Toplumsal Cinsiyet | OKL387 | Seçmeli | Lisans | 3 | Güz | 4 |
Dr. Öğr. Üyesi Özlem TEZCAN
1) Eğitimde toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda farkındalık yaratmak; bu eşitsizliğin izlenmesi ve eğitimde toplumsal cinsiyete duyarlı eğitim pratiklerinin önemi konusunda bilgi ve beceri kazandırmak hedeflenmektedir.
2) Eğitimde toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda farkındalık yaratmak; bu eşitsizliğin izlenmesi ve eğitimde toplumsal cinsiyete duyarlı eğitim pratiklerinin önemi konusunda bilgi ve beceri kazandırmak hedeflenmektedir.
3) Toplumsal cinsiyet ve sosyal politikalar arasındaki ilişkiyi sorgular.
4) Feminist kuram ve metodolojiyi tartışır.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||||
1 | Düşük | Orta | |||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||
4 |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ile ilgili temel kavramlar ve tanımlar; eğitim ve toplumsal cinsiyet ilişkisine kuramsal yaklaşımlar; eğitimde toplumsal cinsiyet eşitliğinin yasal dayanakları ve eşitlik göstergeleri; eşitsizliğin somut görünümlerinin analizi; bu süreçte psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin işlevi ve rolü ile güncel sorunlar ve yaklaşımlar bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte