>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Mezuniyet Portfolyosu | OKL488 | Zorunlu | Lisans | 4 | Bahar | 7 |
1) Öğretmenlik mesleğine ilişkin yeterliliklerinin farkına varır, güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
2) Mesleği ile ilgili gelişmeleri, etkinlik, program ve uygulamaları takip eder ve bu süreçlere etkin katılım sağlar.
3) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
4) Ulusal ve uluslararası mesleki ve sivil toplum örgütleri ile iletişim kurar ve işbirliği içinde çalışır.
5) Öz değerlendirme becerisini geliştirerek kendini objektif olarak tanıma, değerlendirme ve geliştirme becerisi kazanır
6) Kariyer olanaklarını araştırarak, mezuniyet sonrasında kendisi için en uygun olan çalışma alanlarını belirler.
7) Kazandığı deneyimler ve hazırlamış olduğu dokümanlar sayesinde iş başvurularına hazır olur.
8) Öğrendiği bilgiyi bütünleştirme ve uygulama becerisini gösterir.
9) Erken çocukluk eğitimi alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||||
1 | Düşük | ||||||||||||||||
2 | Orta | ||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||
7 | |||||||||||||||||
8 | |||||||||||||||||
9 |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Okul öncesi eğitim ile ilgili makale inceleme; farklı ülke ve Türkiye’de okul öncesi eğitimine yönelik program ve uygulamalarından birinin detaylı incelenmesi; alanına yönelik eğitim, seminer, öğrenci kongresi, çalıştay, panel ve konferansa katılımının belgelendirilmesi; okul öncesi eğitimle ilişkin bir kitap incelemesi; dersler kapsamında hazırlanan bir örnek çalışma; öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında hazırlanan plan örnekleri; konser, sergi, tiyatro, bale, opera, söyleşi, imza günleri, müze, bilim merkezi gezisi, kurslara katılma ve belgelendirme; TÜBİTAK gibi çeşitli kuruluşlar, dernekler, topluluklar tarafından düzenlenen eğitimlere ve projelere katılımının belgelendirilmesi; gönüllü uygulamalar gerçekleştirme; kütüphanelere üye olma; Erasmus-Farabi değişim programından faydalandığına dair belge; üniversite topluluklarına aktif üye olma ve belgelendirme; okul öncesi dönem çocuklarına ve eğitimlerine yönelik film izleme ve eleştirel rapor hazırlama; alanında ilgilendiği bir konuya yönelik rapor; teknolojiyi alanına dahil ettiğine yönelik bir Web 2.0 ürünü ve ürünün dahil edildiği bir etkinlik planı; alanı dışında üniversite hayatına yönelik bir yansıtıcı rapor; tüm eğitim hayatını kapsayan bir genel öz değerlendirme raporu, özgeçmiş, eğitim felsefesi beyanı, Türkiye’de okul öncesi eğitime yönelik öneri raporu
Sunum/Seminer Hazırlama Notunun Başarıya Oranı |
50% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
50% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte